czwartek, 12 września 2013

Pasta z pesto z cukinii i duszonymi w oliwie pomidorami

Szukałam przepisu na wykorzystanie anchois i trafiłam na przepis z pesto z cukinii, a tę od dwóch lat uwielbiam w każdej postaci. Nie zastanawiałam się długo, wszystkie składniki były w lodówce :) Pyszna i aromatyczna pasta, przepis bardzo włoski, od samej Teresy Capponi-Borawskiej, a podejrzany tu.


Składniki ( na 6 porcji )
- 1 kg cukinii
- 1/2 szklanka oliwy
- 3 ząbki czosnku
- 1 ostra papryczka
- 5-6 filetów anchois
- 500 g makaronu- w oryginale spaghetti u mnie razowe penne
- 1/2 pęczka natki z pietruszki
- 1/2 pęczka bazylii
- sól, pieprz
od siebie dodałam dojrzałe pomidory uduszone na oliwie :) i prażone pestki dyni


Wykonanie:
- w dużym garnku zagotowujemy mocno osoloną wodę a następnie gotujemy w niej makaron al dente.
- w międzyczasie przygotowujemy sos: na oliwie podsmażamy drobno posiekany czosnek, chili, fileciki anchois, dodajemy cukinię pokrojoną w talarki, doprawiamy solą i dusimy aż cukinia stanie się miękka. Zawartość patelni przekładamy do blendera, dodajemy zioła i miksujemy na "pesto", w razie konieczności doprawiamy. Mieszamy z ugotowanym makaronem. Ja dodatkowo dodałam pyszne dojrzałe pomidory uduszone w oliwie, bo uwielbiam połączenie cukinii z pomidorami. Gotowe porcje posypałam uprażonymi pestkami dyni.


Drukuj to!

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...