wtorek, 19 stycznia 2016

Gulasz z soczewicy, dyni i jarmużu

Pyszny wegański gulasz :) Śmiem powiedzieć gulasz, gdyż dodatek wędzonej papryki sprawia że smak jest bardzo bogaty i bardzo "gulaszowaty" :) Z podanych proporcji ugotujecie duzy garnek pożywnego dania z soczewicą, dynią i jarmużem w sosie pomidorowym. Danie jest pożywne i rozgrzewające. Polecam zwłaszcza w tę zimową porę :)


Składniki na 5-6 porcji:
- 2 szklanki suchej czarnej soczewicy- można dać brązową, ja dałam zieloną
- 500 g dyni o zwartym miąższu- użyłam piżmowej pokrojonej w kostkę
- 2 puszki pomidorów
- 2 łodygi selera naciowego
- 1 średnia cebula
- 2 ząbki czosnku
- pęczek jarmużu
- 2 liście laurowe, ziele angielskie- 5 szt.
- sól, pieprz
- 1 1/2 łyżeczki wędzonej papryki
- 1 łyżeczka chili lub do smaku

Wykonanie:
- soczewice brązową i czarną namoczyć w gorącej wodzie przynajmniej 30 minut. Ja wybrałam zieloną bo taką akurat miałam i ugotowałam ją wodzie z dodatkiem liści laurowych  30 minut przed rozpoczęsciem gotowania, bez wcześniejszego namaczania. Pod koniec gotowania, lekko posoliłam
- w międzyczasie liście jarmużu rwiemy na mniejsze kawalki, pozbywamy się twardych nerwów z liści
- dynię kroimy w kostkę średniej wielkości
- seler kroimy w plasterki grubości 1/2 cm
- w rondlu z grubym dnem posmażamy cebulę na złoto, dodajemy czosnek i wszystkie warzywa z wyjątkiem jarmużu i soczewicy, podsmażamy około 10 minut i dopiero dodajemy pomidory z puszki, soczewicę i jarmuż. Doprawiamy do smaku wszystkimi przyprawami i dusimy całośc aż warzywa będą miękkie. Jeśli gulasz będzie za gęsty dodajemy wody wg uznania, do uzyskania porządanej konsystancji. Można jeść z kaszą albo pieczywem. Ja jadłam bez dodatków i myślę że ich nie potrzebuje :)

Drukuj to!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...