sobota, 3 września 2011

Młode warzywa ze skarmelizowanym octem balsamicznym

Ostatnio wpadło w moje ręce DVD z przepisami Jamiego Olivera. Jego przepisy to pochwała prostoty, naturalnych, ekologicznych składników. Proste przykłady jak ze zwykłych składników wyczarować przepyszny obiad, przystawkę. Jak zrobić samemu sos vinegrett, jak samemu przygotować przepyszny keczup. Masa inspiracji, podpowiedzi. Dziś propozycja Jamiego na warzywa w skarmelizowanym occie balsamicznym.


składniki:
- 3/4 kg młodych małych ziemniaków
- 300 g małych buraków
- 300 g młodej marchwi
- 200 g malych czerwonych cebulek
- ocet balsamiczny
- sól i pieprz do smaku,
- ulubione zioła ( świeże lub suszone- ja użyłam tymianku)

Warzywa starannie umyłam ( prócz cebuli) , nie obierałam, ugotowałam w osolonej wodzie, a następnie wystudziłam na durszlaku. Ostudzone opruszyłam solą i pieprzem, dodałam tymianek, obficie polałam octem balsamicznym i  zostawiłam na kwadrans w tejże marynacie. Następnie rozgrzałam oliwę w głębokim rondlu, dodałam małe czerwone cebulki ( jeśli są większe należy je pokroić na połówki lub ćwiartki) i podsmażyłam do momentu jak zaczęły się rumienić. Zwiększyłam temperaturę pod rondlem i dodałam warzywa razem z marynatą.  Podsmażałam do momentu jak ocet się skarmelizował i nadał pięknego koloru warzywom. Tak przygotowane warzywa to małe urozmaicenie do obiadu. Można podawać z grilowanymi lub pieczonymi mięsami. Drukuj to!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...