czwartek, 27 marca 2014

Aromatyczna zupa marokańska z soczewicą i cynamonem

Podejrzałam ją u Liski już jakiś czas temu, i jej ugotowania odkładałam w czasie na tzw. "przy okazji". Okazja przyszła bez okazji, wystarczyła paskudna mżawka za oknem i z konieczność dogrzewania się farelką... tak, jestem strasznym zmarzluchem. Trochę się obawiałam jak się uda, bo nie jestem dobra w takich aromatach. Staram sobie je wyobrazić tylko bo nie miałam okazji podróżować po Afryce, ani zjeść w marokańskiej restauracji. Moje wrażenia? Zupa zyskuje z czasem. Pierwszego dnia czułam prawie wyłącznie aromat cynamonu; na drugi dzień wydała mi się zdecydowanie bardziej smakowita, a jako że mam cały garnek dla siebie, jutro powinna smakować doskonale. Zupa się nie zmienia z każdym dniem, myślę, że to ja się przyzwyczajam się do połączenia aromatów które stanowią o jej wyjątkowości :) Wspaniale rozgrzewa. Zanim przyjdzie wyczekiwana wiosna z 20 stopniami możecie jej wyczekiwać przy zmiennej aurze z tą zupą. Sycąca, zdrowa (soczewica) i bardzo aromatyczna. Pewnie nie dla każdego, ale jeśli nie boicie się poznawać nowych smaków wypróbujcie. Przepis cytuję za Liską:


składniki na 2-3 spore porcje:
- 1 średnia cebula
- 100 g czerwonej soczewicy
- 3 ząbki czosnku
-  puszka pomidorów
- 1 łyżeczka cynamonu
- 1 łyżeczka kuminu ( była 1/2)
- 1/2 łyżeczki kolendry
- sól, pieprz do smaku, dodałam jeszcze posiekaną chili ( dla zaostrzenia smaku)
- litr wywaru drobiowego, warzywnego lub wody ( dałam wodę )
- poza tym: oliwa i natka z pietruszki
- do podania: jogurt lub kwaśna śmietana


Wykonanie:
- posieką w kostkę cebulę, utłuczone w moździerzu przyprawy podsmażamy na oliwie; pod koniec dodajemy posiekany czosnek, papryczkę, pomidory z puszki i soczewicę. Po kilku minutach do naszej bazy wlewamy wywar i gotujemy aż pomidory i soczewica rozgotują się. Zupę doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Możecie dodać też dodatkową łyżkę lub dwie oliwy. Zupę podajemy z keksem jogurtu/ śmietany, ze sporą porcją świeżej natki. Drukuj to!

1 komentarz:

  1. ciekawy pomysł :) soczewicy z cynamonem to przyznam jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...