wtorek, 4 marca 2014

Soczewica z chorizo, oliwkami i pomidorami

Pyszności! Bardzo mi smakowało to danie, chociaż jadłam soczewicę pierwszy raz w życiu... nie to że nie miałam ochoty, po prostu nie układało się nam po drodze aż do ostatniego weekendu. Przeznaczyłam na przygotowanie posiłku dokładnie 30 minut i chciałam mieć do zjedzenia coś na ciepło, coś pysznego i żeby nie był to makaron ;)  Uwinęłam się chyba szybciej. Wiem, że zdjęcie może nie jest jakieś super, ale warto przygotować to danie bo jest przepyszne i sycące. Użyłam soczewicy czerwonej, jeśli macie inną nic nie stoi na przeszkodzie żeby podmienić składniki. Polecam zabieganym na pyszną kolację. Zainspirował mnie przepis z bloga Tańce kuchenne.



Składniki na 2-3 porcje:


- 1 szklanka soczewicy ( u mnie czerwona )
- 1 puszka krojonych pomidorów
- 1 papryczka chili
- 2 duże ząbki czosnku
- 1 mała cebula
- oliwki u mnie zielone i czarne - 2 garści
- 100 g chorizo lub więcej do smaku
- oliwa, sól i pieprz
- natka pietruszki


Przygotowanie:
- chorizo podsmażamy na odrobinie oliwy, dodajemy posiekany czosnek, cebulę i chili- smażymy razem około 2 minut. Po tym czasie dodajemy pomidory, oliwki i dusimy aż pomidory się rozpadną. Doprawiamy solą i pieprzem.
- soczewicę gotujemy w lekko osolonej wodzie ( w proporcji 2:1, możemy dodać do smaku rozgnieciony ząbek czosnku )- przez około 8 minut; po tym czasie przekładamy soczewicę do sosu pomidorowego, mieszamy, przykrywamy i odstawiamy na kilka minut żeby soczewica "doszła"
- gotowe danie podajmy z posiekaną natką pietruszki Drukuj to!

2 komentarze:

  1. a ja dzisiaj mam zupę z chorizo:) smaczna są dania z taką kiełbasą:d

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem zdania że z chorizo wszystko smakuje pysznie :))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...