piątek, 14 marca 2014

Zupa pomidorowa

Taka nasza pomidorowa. Bardzo rzadko ją gotuję bo wydaję mi się taka codzienna...ale bardzo lubię, jak chyba każdy. Można podać ją z makaronem lub ryżem, a sezonie na pomidory świetnie smakuje gęsty krem z grzankami z masłem czosnkowym lub bazyliowym. Dla dzieci gotujemy ją bardziej na słodko, dla dorosłych można doprawić chili żeby nadać jej charakteru. W każdej postaci smakuje wybornie.


Składniki na około 3 litry zupy:
- 2 1/2 litra wody
- mięso na wywar ( kurczak, porcje rosołowe,  kości ze schabu, co macie pod ręką )
- warzywa do wywaru: 2 średnie marchewki, 1 duża pietruszka, kawałek selera, por, cebula,
- liście laurowe, ziele angielskie, sól, pieprz ziarnisty
- 500 ml pasaty pomidorowej
- strąk chilli (dodaję do wywaru)
- kilka łyżek koncentratu pomidorowego
- bazylia świeża lub suszona
- makaron lub ryż do podania

Przygotowanie:
- do zimnej wody wkładamy mięso, warzywa, liście laurowe, ziele angielskie, pieprz i łyżeczkę soli i zaczynamy gotować wywar. Zwykle  poświęcam na to około 2 godzin. Po pierwszym zagotowaniu zbieramy "szumowiny" i pozwalamy wywarowi ledwo "pyrkać" w garnku. Gdy wywar jest już esencjonalny osuwamy mięso i warzywa, możemy dodatkowo przecedzić wywar. Dodajemy przetarte pomidory i około 3 łyżek koncentratu. Powoli doprowadzamy zupę do zagotowania, doprawiamy do smaku. Na koniec dodajemy zioła ( jeśli lubimy- ja dodałam łyżeczkę suszonej bazylii).
- zupę podajemy z ryżem lub makaronem. Można ją dodatkowo zabielić kleksem śmietany ( przynajmniej u mnie tak się jadało w domu rodzinnym), smacznego!


Drukuj to!

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...