wtorek, 18 marca 2014

Drożdżowe rogaliki z dżemem truskawkowym

W niedzielę obudziłam się z koncepcją rogalików na podwieczorek. Jak mi się przyśniło tak zrobiłam.W czasie przygotowań śniadania, mieszania chleba zagniotłam szybko ciasto na rogaliki, żeby upiec je jeszcze przed obiadem. Przepis prosty, nie powinien nikomu sprawić problemów. Nie wiem dlaczego, ale to dopiero pierwszy przepis na rogaliki na blogu. Wstyd. Muszę koniecznie podać przepis na kruche rogaliki. Są przepyszne- rozpływają się w ustach... a tymczasem drożdżowe :)  Ja swoje lukrowałam ale możecie też posypać je cukrem pudrem. Z podanego przepisu wychodzi około 20 szt. Akurat tyle co trzeba dla dwóch osób.


Składniki
- około 3 szklanek mąki pszennej+ trochę w pogotowiu
- 2/3 szklanki letniego mleka
- 40 roztopionego masła,
- 1 duże jajo ( 2 mniejsze* )
- 1/3 szklanki cukru
- 10-15 g świeżych drożdży
- na lukier cukier puder i sok z cytryny
- do nadzienia ulubiona zwarta konfitura: u mnie domowy dżem truskawkowy



Wykonanie:
- z kilku łyżek mleka ( odejmujemy od ilości podanej w przepisie ), drożdży, szczypty cukru przygotowujemy zaczyn- odstawiamy w ciepłe miejsce na 10 minut
- mąkę przesiewamy, dodajemy do niej cukier i wyrośnięty zaczyn. Zaczynamy wyrabiać ciasto,  stopniowo dodajemy resztę mleka i jaja*. Na sam koniec dodajemy tłuszcz. Wyrabiamy ciasto tak długo aż będzie elastyczne, gładkie i sprężyste. Gdyby bardzo się kleiło możemy podsypać mąki, ale nie nadużywajmy jej bo nasze rogaliki nie urosną ładnie i będą twardawe. Uformowane w kulę ciasto przykrywamy ściereczką i odkładamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia- powinno podwoić objętość
- wyrośnięte ciasto odgazowujemy, krótko zarabiamy i rozwałkowujemy na prostokąt. Wykrawamy ukośnie trójkąty. W szerszym miejscu nakładamy łyżeczkę konfitury i zwijamy ku węższemu końcowi. Rogaliki odstawiamy do napuszenia na około 20 minut. Pieczemy w temperaturze około 170-180 stopni przez 20 minut ( do zrumienienia ). Mnie oczywiście dżem trochę wypłynął, ale to dlatego że był dość rzadki ;) Gotowe lukrujemy lub posypujemy cukrem pudrem. Smacznego Drukuj to!

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...