środa, 5 października 2011

Czekoladowe ciasto z cukinią

Dobrobyt cukiniowy zobowiązuje- przyszła pora przetworzyć ostatnią cukinię pokaźnych rozmiarów. Była już zupa, makaron, gulasz, nie było nic na słodko. Przyznam, że do tej pory jedynym warzywem przetwarzanym na słodko była marchewka, skoro z nią się udaje, z pewnością wyjdzie też z cukinią! Jeśli lubicie wilgotne i aromatyczne ciasto marchewkowe, na pewno  będzie wam smakować wersja cukiniowo-czekoladowa :)

Pomysł na ciasto czekoladowe znalazłam na blogu kopalnia smaków, przepis z własnymi zmianami poniżej.



- 170 g masła lub margaryny
- 1.5 szklanki cukru ( ja dałam 3/4- nie lubię zbyt słodkich ciast)
- 0.5 szklanki cukru brązowego ( dałam tylko biały )
- 3 duże jajka
- 2 szklanki cukini*
- 1/3 szklanki brandy ( pominęłam)
- 2.5 szklanki mąki
- 1/4 szklanki mleka
- 3/4 szklanki posiekanych orzechów ( pominęłam)
- 1 tabliczka białek czekolady- posiekana
- 3 łyżki ciemnego kakao
- 1.5 łyżeczki proszku do pieczenia
-  0.5 łyżeczki sody ( pominęłam)
-  szczypta soli
-  3/4 łyżeczki cynamonu 

wykonanie:

- Masło utarłam z cukrem. Gdy masa była już biała i puszysta dodałam po jednym jajku cały czas mieszając.
- Do utartej masy dodałam cukinię i wymieszałam drewnianą łyżką.
- W osobnej misce wymieszałam mąkę, kakao, proszek do pieczenia i cynamon. Dodałam do masy cukiniowej na zmianę z mlekiem. Tę część ucierania ciasta wykonałam już mikserem na średnich obrotach. 
- Na samym końcu dodałam białą czekoladę -wystarczy całość wymieszać łyżką.
- Ciasto piekłam w tortownicy o średnicy 22 cm, wyłożonej papierem do pieczenia, w temperaturze 190 stopni przez około 50 minut- do tzw suchego patyczka- uważajcie jednak by nie przepiec ciasta- podobnie jak przy marchewkowym pozostaje wilgotne nawet po upieczeniu.



 


*( moja rada: cukinie należy zetrzeć na dużych oczkach tarki, posolić szczyptą soli i zostawić na jakieś 20 minut- po tym czasie dokładnie odcisnąć z soku, którego będzie naprawdę dużo. Żeby uzyskać 2 szklanki startej cukinii bez soku, potrzebna jest dość spora cukinia o wadzie około 350-400 g. Przed tarciem cukinię obrałam i wykroiłam gąbczasty miąższ z pestkami) Drukuj to!

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...