piątek, 21 października 2011

Gnocchi z sosem dyniowo- marchewkowym

Moje pierwsze domowe własnoręcznie przygotowane gnocchi z jesiennym sosem. Nie ma w ogóle porównania do kupnych kluseczek, polecam przygotowanie własnych - przyznam jest z tym trochę zachodu, jednak warto poświęcić trochę czasu na domowy wyrób. Gnocchi wyszły mi delikatne i lekkie jak puch. Podałam je z sosem na bazie dyni i marchewki, wzbogaconego aromatem cynamonu. Gorąco polecam to aromatyczne i rozgrzewające danie.




Gnocchci:
- 1.5 kg mączystych ziemniaków ( o dużej zawartości skrobi)
- 1 szklanka mąki pszennej
- 1 mało jajko
- sól ( pod warunkiem że ziemniaki gotowaliśmy w nieosolonej wodzie)

Nie mam zacięcia do przygotowania kopytek czy pierogów, ale jako że uwielbiam kuchnię włoską musiałam podjąć wyzwanie i przygotować ten włoski specjał.

- ziemniaki obrałam i ugotowałam w osolonej wodzie ( można również ugotować je w mundurkach, przestudzić i następnie obrać- w ten sposób tracą mniej skrobi podczas gotowania)
- przestudzone ziemniaki potraktowałam praską do ziemniaków do uzyskania ziemniaczanego puree
- wsypałam mąkę, wbiłam jajko i wyrobiłam krótko ciasto- będzie lepiące i radzę nie dodawać zbyt wiele mąki, gdyż kluseczki staną się twarde po ugotowaniu
- stolnicę obficie osypałam mąką
- z masy ziemniaczanej partiami formowałam wałeczek, który cięłam nożem na kawałki wielkości około 1.5 cm. W tym miejscu powinno nastąpić charakterystyczne oznaczanie kluseczki odciśniętym śladem zębów widelca . Jest to dość trudne, gdyż ciasto jest delikatne i klejące, ale jak w większości przypadków to kwestia ćwiczeń- u mnie praktycznie wzoru nie widać ale pocieszam się, że smakiem nadrabiają braki wizerunkowe
- tak przygotowane gnocchi gotowałam chwilkę w lekko osolonej wodzie- moje kluseczki wypływały po krótkiej chwili- dzięki małej ilości mąki były lekkie jak piórko ;)




Sos:
- 400 g obranej i pokrojonej w kostkę dyni
- 1 średnia cebula
- 2 marchewki pokrojone w plasterki
- 4 pomidory obrane ze skórki, a następnie pokrojone
- przyprawy: sól, pieprz, pieprz kajeński, ulubione zioła ( użyłam oregano), pół łyżeczki cynamonu
- mięso gulaszowe- do sosu dodałam mięso gulaszowe-około 300 g

- w rondlu podsmażyłam mięso, dodałam cebulę pokrojoną w piórka, gdy się zeszkliła- dynię i marchew. Po kilku minutach pokrojone pomidory,
- pozwoliłam całości dusić się około 15 minut, doprawiłam do smaku

przepis bieże udział w akcji, w kategorii  secondi piatti


Drukuj to!

4 komentarze:

  1. To ja poproszę takie danie na rozgrzanie...super zestawienie

    OdpowiedzUsuń
  2. ja swoje pierwsze gnocchi mam wciąż przed sobą.. ale pewnie kiedyś spróbuję je przygotowac..:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. @asieja- gorąco polecam :) włosko-polska wariacja smakowa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Domowy makaron najlepszy na świecie!
    A te pyszne kluseczki z dynią i dodatkami to dla mnie.
    Dzisiaj dyniowo mam przez cały dzień.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...