piątek, 7 października 2011

Makaronowe muszelki z tuńczykiem i kaparami

Pasta z tuńczykiem to moja ukochana wersja na szybkie danie włoskie. Cenię włoski minimalizm, kilka składników a w nagrodę niesamowicie smaczne danie.

* inspirowałam sie blogiem kwestia smaku


- 400 gram małych muszelek
- puszka tuńczyka w oliwie
- gęsta śmietana kremówka 36 % ( ja używam z piątnicy, opakowanie 200g )
- pół dużej białej cebuli
- ząbek czosnku
- gałka muszkatołowa, sól i pieprz do smaku
- kapary z zalewy- około 3 dużych łyżek
- ulubione zioła- ja użyłam suszone oregano


W dużym garnku wstawiam wodę na makaron i zaczynam przygotowania sosu. Cebulę kroję w drobne piórka, ząbek siekam na cieniutkie paseczki. W rondlu podsmażam cebulę z czosnkiem- tylko do czasu zeszklenia, dodaję tuńczyka razem z olejem i podgrzewam całość przez kilka minut. W kolejnym kroku dodaję śmietanę, przyprawiam gałką, solą i pieprzem, dodaję oregano i kapary. Mieszam przez chwilę uzyskany sos, ciągle trzymając rondel na palniku.
Ugotowane al dente muszelki przekładam do rondla z sosem, mieszam całość. Serwuję posypane tłuczonym kolorowym pieprzem.

przepis bieże udział w akcji
Drukuj to!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...