sobota, 21 stycznia 2012

Baci di ricotta*

Przepis który był bazą mojego wyrobu znalazłam na blogu Moje wypieki. *Nazwa pączków sugeruje użycie do ich sporządzenia serka ricotty- ja w swojej wersji użyłam delikatnego serka sernikowego a nie ricotty stąd kilka słów wyjaśniania.
Podobne pączki smażyła moja mama lata temu, używając do ich zrobienia naturalnego serka homogenizowanego. Zatem wychodzi na to że nie zależnie od tego jakiego serka użyjecie pączki udadzą się. Zatem zapraszam do eksperymentów :))



Składniki na 1 talerz:
- 200 g serka twarogowego
- 1 duże jajo
- 3/4 szklanki mąki pszennej
- 1 łyżka brązowego cukru
- 1.5 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka cynamonu

do wykończenia:
- 100 g rozpuszczonego masła
- brązowy cukier do obtoczenia




Składniki miksujemy do uzyskania jednolitego w konsystencji. Ciasto będzie klejące, ale nie należy się tym przejmować. Pączki smażyłam na smalcu na złoty kolor, następnie przeniosłam na ręcznik celem odsączenia z nadmiaru tłuszczu. Lekko ciepłe zanurzałam w roztopionym maśle i obtaczałam w brązowym cukrze.
Pączki robi się szybciutko- przygotowanie ciasta i usmażenie zajęło mi około 40 minut.
Drukuj to!

6 komentarzy:

  1. Zostaw nazwę oryginalną, a w składnikach zaznacz, że użyłaś innego sera. "Cagliata" to słowo oznaczające ścinające się mleko pod wpływem np. podpuszczki, czyli jeden z etapów powstawania sera, taka półpłynna masa serowa.

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja jestem chyba jedyną osobą na świecie, która nie lubi pączków. Ewentualnie takie pieczone, zwykłe są dla mnie za tłuste.
    Myślisz, że da się jej upiec?

    OdpowiedzUsuń
  3. patent polega na tym- ze one nie sa w ogóle tłuste:) ciasto rośnie podczas smażenia jak balonik! Sam proces smażenia zajmuje jednego pączka zajmuje jakieś 3 minuty- więc tak naprawde nie maja czasu nasiąknąć tłuszczem. Przepis na pączki pieczone! pojawi się wkrótce na blogu- zachęcam do zaglądania :) ps. ja też nie lubię tłustych wypieków :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Niezły smród pewnie przy smażeniu?

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie ma żadnego "smrodu". Trzeba pilnować temp. tłuszczu. Pozdrowienia dla anonimowego "wstawiacza opinii".

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...