wtorek, 22 marca 2016

Cytrynowa babka last minute

Babki to były pierwsze ciasta, które potrafiłam przygotować od A do Z. Były to popularne babki piaskowe, na oleju- wystarczyło wszystko zmiksować w opowiedniej kolejności i już. Czasami, dla większego efektu dodwałam do częsci ciasta kakao i powstawała babka marmurkowa. Zupełny szał to były babki pieczone na oranżadzie... ale to już inna historia ;) Powracając do tematu: byłam w nich specjalistką. Ale potem przestałam i przyznam, że to moja pierwsza babka od wielu, wielu lat. Na plus: szybka- składniki mieszamy łyżką- tak jakbyśmy robili ciasto na muffiny i smaczna- ze skórką cytrynową. Polecam. Przepis z bloga Kuchnia Agaty.


Składniki (piekłam w formie do babki 26 cm średnicy, ale można w tortownicy z kominkiem):
- 2 szklanki mąki pszennej
- 3/4 szklanki cukru lub mniej
- 3 jaja
- 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 3/4 łyżeczki sody oczyszczonej
- 3/4 szklanki oleju
-  skórka otarta z cytryny plus sok z połowy owocu
- dodatkowo: cukier puder do oprószenia/lukier cytrynowy/ biała czekolada


Wykonanie:
- osobno przygotowujemy składniki suche i mokre. W większej misce mieszamy mąkę, cukier, proszek do pieczenia i sodę oczyszoną; w drugiej: jaja, olej, sok i skórkę z cytryny. Mokre składniki przelewamy do suchych i mieszamy tylko do połączenia łyżką lub widelcem.
- Formę do babki smarujemy masłem lub olejem, oprószczamy delikatnie mąką. Ciasto pieczemy w temperaturze 180 stopni przez około 45-55 minut. Sprawdzamy patyczkiem czy się już upiekło. Wyjmujemy z formy i gdy przestygnie oprószamy cukrem pudrem lub polewamy lukrem/ białą czekoladą Drukuj to!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...