czwartek, 24 września 2015

Makaron z karczochami i suszonymi pomidorami

To moje pierwsze spotkanie z karczochami. Zobaczyłam je w sklepie i stwierdziłam raz kozie śmierć. Postanowiłam przygotować makaron. Wcześniej przestudiowałam kilka filmików i opisów jak obrać to warzywo. Moje spostrzeżenia co do karczochów są następujące: trzeba kupić świeże pąki, w dobrej kondycji, z mocno przylegającymi listkami, takie będą najsmaczniejsze. Powinny być dość ciężkie, to sygnał że zebrano je niedawno i nie przeleżały za długo w sklepie. Samo obieranie kosztowało mnie sporo wysiłku- nie do końca wiedziałam czy dobrze je obieram, poza tym cała kuchnia była w łupinach i włoskach wyjętych ze środka. Ale, żeby mieć własne zdanie trzeba spróbować. Ci którzy jedli mogą powtórzyć sobie obieranie karczocha. Zawsze możecie użyć też karczocha z zalewy. Wybór należy do Was. A teraz przepis.

 
składniki na 2-3 porcje:
- 300 g ulubionego krótkiego makaronu
- 2 świeże karczochy/ lub te z zalewy
- 4 suszone pomidory
- 1 ząbek czosnku
- 100 masła
- kilka łyżek oliwy dobrej jakości
- sok z połowy cytryny i druga połowa cytryny do ugotowania karczochów
- natka z pietruszki- pół pęczka
- 1/2 świeżego strąka chili
- sól, pieprz


Wykonanie:
- karczochy oczyszczamy (instrukcja tu) i gotujemy przez kwadrans w wodzie zakwaszonej sokiem z połowy cytryny (wyciśniętą cytrynę też możecie dodać do garnka)
- na oliwie krótko podsmażamy czosnek, posiekane chili, pokrojone w paseczki suszone pomidory. Dodajemy ugotowane karczochy (lub te z zalewy), masło, sok z cytryny i chwilę wszystko dusimy- aż składniki sosu się połączą. Doprawimy solą, pieprzem. Na sam koniec dodajemy posiekaną natkę i mieszamy z sosem, wykładamy na makaron ugotowany al dente.
Smacznego!

Moje inspiracje do tego dania znajdziecie tu i tu.

Drukuj to!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...