piątek, 11 września 2015

Tradycyjny sernik z solonym kajmakiem i malinami

Dostałam od mamy kilogram wiejskiego twarogu. Nie mogłam go inaczej spożytkować niż upiec z nim sernik. I to jaki! Absolutnie przepyszny. Od dziś piekę serniki tylko na twarogu, który na potrzeby sernika będę mielić. Warto poświęcić czas żeby upiec coś tak pysznego :) Żeby wszystko było jak należy do utarcia sernika użyłam makutry. Tak serniki robiła moja mama i zawsze były najpyszniejsze więc postanowiłam skorzystać z tego tradycyjnego sposobu  i sernik wyszedł wyborny. Oczywiście nie jest to najprostsza metoda, trzeba się trochę natrudzić, twaróg jest zwarty i ucieranie go wymaga trochę siły, no ale włożony trud się opłaca. Sernik z takiego prawdziwego twarogu ma super cechę- rzadko kiedy opada. To 100 % sera w serze i to widać gołym okiem, już nie wspomnę o tym że smakuje inaczej niż serniki pieczone na serkach śmietankowych lub homogenizowanych. Jeśli macie tylko sposobność polecam wypróbować ten przepis :)


 Składniki (piekłam w tortownicy 23 cm średnicy)
- 1 kg twarogu (miałam wiejski, ale dobry będzie każdy prawdziwy tłusty/półtłusty twaróg)
- 7/8 szklanki cukru
- 100 masła
- 2 łyżki cukru z prawdziwą wanilią
- 2 duże jaja (lub 3 małe)- miałam wiejskie- żółtka i białka osobno
- 2 kopiaste łyżki mąki ziemniaczanej
* dodatkowo:
- 1/2 puszki kajmaku (użyłam przygotowanego przez siebie)
- kilka szczypt morskiej grubej soli
- 200 g malin lub innych owoców jagodowych


Wykonanie:
- twaróg należy zmielić dwu, trzykrotnie
- w makutrze (lub misie miksera) ucieramy miękkie masło razem z cukrem, cukrem waniliowym na puch. Dodajemy po kolei żółtka ciągle ucierając i gdy dodaliśmy już wszystkie zaczynamy dodawać ser. Ja robiłam to partiami bo ucierałam sernik ręcznik ale i mikserem też tak będzie łatwiej. Na koniec dodajemy mąkę ziemniaczaną i ubitą pianę z białek, która należy delikatnie wmieszać do masy serowej.
- sernik pieczemy godzinę w temperaturze 160 stopni. Studzimy najlepiej w zamkniętym piekarniku, ale jeśli użyliście dobrego twarogu można też na kratce- nie powinien opaść
- na przestudzonym serniku rozsmarowujemy połowę puszki kajmaku* i solimy grubą solą- użyłam jakiś 4 sporych szczypt soli- posólcie wg własnego uznania
- sernik chłodzimy w lodówce- najlepiej przez noc lub kilka godzin. Przed podaniem posypujemy na wierzchu owocami. Smacznego!

*można kupić, można zrobić samemu- wystarczy przez 3 godziny gotować  puszkę słodzonego mleka skondensowanego- powinno być zanurzone w wodzie do 3/4 wysokości przez cały czas gotowania, wodę która wyparuje uzupełniamy
Drukuj to!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...