poniedziałek, 4 sierpnia 2014

Ciasto z morelami i kruszonką

Bardzo proste i smaczne ciasto. Jak na tak mały nakład pracy efekt jest zachwycający. Ciasto nie jest też takie zupełnie zwykłe. Morele zostały wymieszane z listkami świeżego tymianku co nadaje ciastu super aromatu. Musicie wypróbować.


Przepis za Liską z White Plate

Składniki na tortownicę 23 cm średnicy:

- 1 1/2 szklanki mąki pszennej
- 150 g masła lub margaryny do pieczenia
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/2 szklanki cukru pudru

dodatkowo:
- 400 g morel
- 2 łyżki świeżego tymianku (lub 1 łyżka suszonego)
- 2-3 łyżki skrobi ziemniaczanej
- 2-3 łyżki cukru
- cukier puder do oprószenia


Wykonanie:
- wszystkie składniki na ciasto umieszczamy w misce, masło kroimy w małe kawałeczki. Rozdrabniamy palcami w kruszonkę a następnie zagniatamy elastyczne ciasto. Dzielimy na 2 części- jedna zdecydowanie większa posłuży do wylepienia dna tortownicy- i to czynimy, mniejszą wykorzystamy do kruszonki. Tortownicę i ciasto schładzamy w lodówce około godziny.
-Przed samym pieczeniem przygotowujemy nadzienie: morele kroimy w cząstki, mieszamy ze skrobią, cukrem i listkami tymianku. Tak przygotowane owoce wyłożyłam na schłodzone ciasto, posypałam kruszonką którą zrobiłam z wcześniej odłożonego kawałka ciasta i piekłam około 45 minut w temp. 180 stopni. Jeśli boicie się że ciasto nasiąknie sokiem z moreli podpieczcie je około 10-12 minut przed wyłożeniem nadzienia. Ja tak nie robię z czystego lenistwa ;) Smacznego!


Drukuj to!

1 komentarz:

  1. Dodatek tymianku musiał nadać ciastu zupełnie nowego charakteru. Pycha!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...