wtorek, 27 maja 2014

Najłatwiejsze ciasto z rabarbarem

Przepis pochodzi z Moich Wypieków. W sezonie zawsze mam rabarbar w lodówce, na ciasto, na kompot lub na co mi przyjdzie ochota. W sobotę postanowiłam coś upiec, najlepiej coś bardzo prostego, z rabarbarem i oto powstało super szybkie i łatwe ciasto :) W smaku bardzo przypomina biszkopt, jest baaardzo puszyste, a w środku zatapiają się owoce. Podobno wychodzi nawet z mrożonymi ulubionym owocami, ja swoje przygotowałam z rabarbarem. Moje przemyślenia po? Mogłam się pokusić o większą ilość rabarbaru ale trochę się bałam zakalca. Koniec końców chyba niepotrzebnie. Ciasto jest trochę suche jak dla mnie, jak to biszkopt, myślę że świetnie sprawdziłby się z sosem owocowym dodatkowo, przygotowanym ze świeżych truskawek chociażby. Ale ciasto jako baza dalszych eksperymentów jest bardzo okej :)



Składniki na tortownicę 23 cm średnicy:
- 4 duże jaja ( białka i żółtka osobno)
- 3/4 szklanki cukru ( dałam pół na pół biały i brązowy)
- 1/2 szklanki oleju rzepakowego
- 1 1/2 szklanki mąki pszennej
- 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 2 średniej wielkości łodygi rabarbaru ( około 500 g)
- esencja waniliowa ( pominęłam)
- cukier puder do oprószenia




Wykonanie:
- dno tortownicy wykładamy papierem do pieczenia
- białka przekładamy najlepiej do szklanego lub metalowego naczynia i zaczynamy ubijać na pianę. Najpierw na średnich potem na większych obrotach. Gdy piana stanie się wyraźnie gęsta zaczynamy dodawać cukier: łyżka po łyżce, aż do jego wykończenia. Powinniśmy otrzymać gęstą i błyszczącą masę a cukier powinien się całkowicie rozpuścić.
- pianę ubijamy dalej, dodajemy odłożone żółtka (po jednym) a następnie strużką wlewamy olej. Masa trochę straci na objętości ale dalej powinna być wyraźnie gęsta i błyszcząca.
- na sam koniec dodajemy przesianą i wymieszaną z proszkiem mąkę- można wymieszać szpatułką albo krótko zmiksować do połączenia składników tylko.
- masę przelewamy do tortownicy- będzie miała dość piankową strukturę i będzie gęsta. Wyrównujemy i wkładamy owoce czy też rabarbar zanurzając go do połowy w cieście. Ciasto pieczemy w temperaturze 175 stopni przez około 45 minut- warto sprawdzić już po 40 minutach czy ciasto się upiekło. Rabarbar pięknie zanurzył się w cieście, które wyszło puszyste i piękne. Polecam jako przepis idealny na słodką przekąskę nawet w środku tygodnia :)

Rabarbalove Piknik majowy  Rabarbarowa rewolucja

Drukuj to!

7 komentarzy:

  1. pyszności, mogę kawałek:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ;-) i takie najlepsze ! ja robiłam budyniowe z rabarbarem,jabłkami i cynamonem.polecam!
    http://gotujenacodzien.blogspot.com/2014/04/niedzielny-akomczuszek.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda super!:)

    Zapraszam do mnie! Dzisiaj - puree z zielonego groszku!

    www.paczekwkuchni.blogspot.com

    Pozdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Proste ciasta są najlepsze :) A takie rabarbarowe to mogłabym jeść bez końca :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooooo Michalino jakie to ciacho apetyczne :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za miłe słowa i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...