wtorek, 6 maja 2014

Ucierane ciasto z rabarbarem

Pyszne i proste. Przepis podejrzałam u Wiosenki. Trochę się bałam zakalca, ale zadbałam żeby wszystkie składniki wyjąć odpowiednio wcześniej z lodówki i wyszło lekkie i puszyste. Ciasto jest bardzo proste w przygotowaniu, składniki na pewno macie pod ręką. Mąkę orkiszową zamieniłam pszenną ale ciasto nadrabia pysznym rabarbarem malinowym. Polecam do popołudniowej kawy.



Składniki (piekłam w tortownicy 23 cm średnicy)
- 160 g masła
- 1 szklanka cukru  lub ciut mniej)
- 2 szklanki mąki  pszenna, orkiszowa, możecie zrobić miks pszennej z lekką mąką żytnią typ 720)
- 2 jaja
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- domowy cukier waniliowy (1 łyżka)
- 1 szklanka kwaśnej śmietany
- 3 lub 4 łodygi rabarbaru (około 500 g)
- skórka z pomarańczy (pominęłam)
- szczypta soli
- cukier puder do oprószenia




Wykonanie:
- miękkie masło ucieramy z cukrem na puch. Wbijamy po kolei jaja. Do otrzymanej masy dodajemy cukier waniliowy, przesianą mąkę oraz proszek do pieczenia i sodę. Na koniec wlewamy szklankę śmietany i miksujemy do połączenia składników. Masa powinna być dość gęsta. Przed przełożeniem do formy dodajemy pokrojony w kostkę rabarbar (nie trzeba obierać ze skórki) i mieszamy szpatułką.
- ciasto wyrównujemy w tortownicy i pieczemy około 60 minut w temperaturze 170-180 stopni. Upieczone powinno przejść test suchego patyczka i być ładnie zrumienione z wierzchu. Studzimy w piekarniku przy uchylonych drzwiczkach a następnie na kratce. Ostudzone oprószamy cukrem pudrem.

Piknik majowy  Rabarbarowa rewolucja

Drukuj to!

6 komentarzy:

  1. świetne ciacho na piknik :) dlaczego nie ma banerka tylko link ?

    OdpowiedzUsuń
  2. O mniam, to zdecydowanie coś dla mnie :) Uwielbiam ciasta z rabarbarem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę koniecznie zrobić takie ciacho w tym sezonie rabarbarowym :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, tak szybko się robi a przyznam że nie mogłam się oderwać, zjadłam chyba 4 kawałki na raz :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...