poniedziałek, 12 maja 2014

Risotto agli asparagi * ( risotto z białymi szparagami)

Uwielbienie prostoty we włoskiej kuchni odpowiada mi wyjątkowo. Wyśmienity smak, który osiągnięty zostaje minimalną ilością składników, gdyż liczy się ich jakość i smak płynący z ich połączenia. Risotto z białymi szparagami- lekkie, kremowe, po prostu pyszne. Idealne na lekką kolację, przygotujecie je w niespełna pół godziny. Warto ugotować własny bulion, nawet kilka dni wcześniej i zamrozić- tak jak ja to uczyniłam, żeby w chwili gdy mamy ochotę na przygotowanie tego dania w pełni rozwinąć jego smak. Polecam wszystkim bardzo. Cieszmy się krótkim sezonem szparagowym póki trwa.


Składniki na 2 porcje:
- około szklanki ryżu do risotto (u mnie arborio)
- 1 litr warzywnego bulionu (najlepiej domowego)
- 1 mała cebula
- 3/4 pęczka szparagów ( miałam drobne i pokaźny pęczek, użyjcie ile chcecie)
- masło ( około 100 g)
- ser grana padano lub inny twardy ser ( około 100 g)
- 1 kieliszek białego wytrawnego wina ( pominęłam bo nie miałam)
- łyżeczka z soku z cytryny/ skórka cytrynowa- opcja*
- sól i pieprz czarny


Wykonanie:
- bulion przelewamy do garnka i podgrzewamy go na małym ogniu podczas całego procesu przygotowywania risotto
- w rondlu rozpuszczamy 50 g masła, podsmażamy cebulę aż będzie szklista, dorzucamy szparagi (pozbawione zdrewniałej końcówki, pokrojone w 1.5 cm kawałki- główki szparagów przekładamy do pyrkającego bulionu i pozwalamy im tam powoli gotować się- będą idealne kiedy skończymy gotować ryż) i podsmażamy około 1-2 minuty. W końcu wsypujemy ryż, smażymy aż zrobi się szklisty, zalewamy łyżką ciepłego bulionu i gotujemy na małym ogniu, aż ryż wchłonie płyn. Proces gotowania kontynuujemy aż ryż osiągnie stopień al dente ( między 18 a 23 minuty).
*Jako że nie miałam wina postanowiłam wzbogacić smak swojego dania dodając startą skórkę z cytryny. Był to świetny pomysł, cytrynowa nuta świetnie pasuje do risotto.
- aby uzyskać kremową konsystencję, na samym końcu dodajemy pozostałe masło, starty ser, doprawiamy solą i pieprzem. Podajemy natychmiast; na wierzchu układamy ugotowane w bulionie główki szparagów i dodatkowo możemy dodać kilka wiórków sera.

* zainspirował mnie przepis z Kukbuka

Szparagi Drukuj to!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...