wtorek, 23 kwietnia 2013

Wiosenny makaron z awokado, szpinakiem, fetą, orzechami włoskimi i nutą limonkową

Bardzo wszystkim polecam ten makaron. Przyznam, że wcześniej nie jadłam nigdy awokado na ciepło, ale to błąd. Awokado nie jest ani duszone ani smażone, tylko zmieszane z ugotowanym makaronem i naprawdę fajnie smakuje z makaronem. Podduszony jest tylko szpinak. Pasta z wiosenną nutą: limonki, kaparów i czosnku. Gotowy makaron posypujemy pokruszonym serem typu feta, ale może też być kozi. Dorzuciłam garść orzechów włoskich- bo dlaczego by nie ;) Makaron inspirowany tym przepisem.


Składniki na 2 duże porcje

- 300 g makaronu ( wedle uznania, ja lubię krótki więc u mnie penne)
- 250 g szpinaku- najlepiej świeżego ale może też być mrożony
- 2-3 ząbki czosnku
- dojrzałe awokado
- sok z połowy limonki
- łyżka kaparów
- garść orzechów włoskich pokruszonych
- 2-3 łyżki gęstej śmietany kremówki 36% ( moja ulubiona to Piątnica)
- sól, pieprz,

Wykonanie:
- w dużym garnku gotujemy wodę na makaron, warto ją mocno posolić bo inaczej makaron nie będzie smaczny ;) a następenie gotujemy pastę al dente
- miękki miąższ awokado przekładamy do miseczki, dodajemy jeden duży drobno posiekany ząbek czosnku, pieprz, sól, sok z połowy limonki i mieszamy razem
- na dużej patelni krótko podsmażamy drobno posiekany pozostały czosnek, dodajemy posiekany wcześniej zblanszowany szpinak, lub ten mrożony. Dusimy przez kilka minut, dodajemy śmietanę kremówkę, doprawiamy solą, pieprzem. Dodajemy kapary. Gdy sos lekko przestygnie dokładamy wcześniej przygotowaną pastę z awokado, dosypujemy pokruszone w dłoni orzechy włoskie.
- Ugotowany makaron przekładamy na patelnię, mieszamy z zielonym sosem. Podajemy posypując serem feta. Smacznego!

ps. Prawie wszystkie makarony gotuje w ekstra porcji więcej, pakuje w pojemnik i mam obiad w pracy- ten makaron świetnie smakuje również na zimno :)

      Drukuj to!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...