niedziela, 10 listopada 2013

Drożdżowe bułeczki z serem

Bułeczki pyszne, tylko zepsułam efekt finalny. Wykończyłam je zbyt płynnym lukrem, który natychmiast wsiąkł w skórkę i wygladają średnio, chociaż tak naprawdę są bardzo smaczne. Niestety czasem i tak bywa. Mimo wszystko postanowiłam polecić przepis, który wypatrzyłam na Kwesti Smaku. Zamiast nadzienia z kandyzowanej skórki pomarańczy za którą nie przepadam przygotowałam lukier na bazie soku z mandarynki. Miał być hitem trochę nie wyszło ale smak był świetny dlatego przepis przedstawiam.



Składniki:
-  2 1/2 szklanki mąki pszennej
- 1 duże jajo lub 2 mniejsze
- 3 łyżki cukru
- 35 g drożdży świeżych
- 100 g miękkiego masła
- 1 szklanka ciepłego mleka




nadzienie:
- 450 g sera, użyłam półtłustego twarogu
- 1 jajo ( lub samo żółtko, wówczas białko można wykorzystać do przygotowania lukru)
- cukier z prawdziwą wanilią (do smaku)

lukier:
- cukier puder
- sok z połowy mandarynki

Wykonanie:
- z 1/3 letniego mleka, drożdży, łyżeczki cukru przygotowujemy zaczyn, po kwadransie dodajemy go do przesianej i wymieszanej z cukrem mąki. Ciasto wyrabiamy mikserem ze świderkami lub ręcznie,  dodając po kolei:  mleko, jajo/ lub jaja gdy są mniejsze i miękkie masło. Ciasto powinno być gładkie i elastyczne i po wyrośnięciu dać się wałkować. Gdy wydaje się nam zbyt luźne dodajemy trochę mąkki, ale z umiarem!
- gotowe ciasto odstawiamy do wyrośnięcia na około godzinę.
- nadzienie przygotowujemy ucierając wszystkie składniki na jednolitą masę.
- wyrośnięte ciasto odgazowujemy, przekładamy na matę lub stolnicę podsypaną mąką i wałkujemy na duży prostokąt, wielkości około 50 x 35 cm. Prostokąt ciasta dzielimy wzdłuż dłuższego boku na 4 odcinki. Nadzienie nakładamy w odległości 1.5 cm od krawędzi tak żeby kawałek ciasta dało się potem skleić w ładny rulon. Ruloniki przekładamy do blaszki i dzielimy nożem na mniejsze bułeczki, odstawiamy do napuszenia. W czasie pieczenia bułeczki trochę się zrosną, ale dzięki nacięciom łatwo je będzie oderwać. Pieczemy w temp. 180 stopni przez około 30 minut. Ostudzone lukrujemy- radzę nie robić zbyt rzadkiego lukru żeby bułeczki nie straciły na wyglądzie jak te moje ;)

Drukuj to!

2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...