środa, 20 listopada 2013

Ciasto dyniowo-pomarańczowe z kremem karpatkowym

Jak tylko zobaczyłam wpis na blogu Dorota Smakuje wiedziałam że wykorzystam ten przepis. Nastąpiło to bardzo szybko a przepis gorąco wszystkim polecam, bo ciasto, oprócz tego że jest pyszne, jest wilgotne, wysokie, przełożone pysznym domowym kremem karpatkowym i bardzo długo zachowuje świeżość. Ciasto ideał. Musicie wypróbować.



Przepis na dużą prostokątną blaszkę:
* ciasto
- 2 szklanki mąki pszennej
- 3 jaja
- 3/4 szklanki cukru
- 3/4 szklanki oleju
- słoik 370 ml dżemu- ja użyłam domowego, dyniowo pomarańczowego, jeśli nie macie użyjcie 1 szklanki startej dyni i około 3/4 słoika dżemu pomarańczowego lub morelowego (jeśli jest gęsty najpierw trochę go podgrzejcie w rondlu z łyżką wody)
- 1 łyżka cynamonu
- 1 łyżeczka sody
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia

* krem:
- 1/2 litra mleka
- 3 łyżki mąki ziemniaczanej + 2 łyżki mąki pszennej
- 1/2 kostki masła
- 3 łyżki cukru ( można użyć domowego waniliowego)

Wykonanie:
- jaja ubić z cukrem na biały krem, następnie dodać przesiane suche składniki, olej i dżem ( lub dynię i dżem) i wymieszać do połączenia składników.
- ciasto przelać do blaszki wyłożonej papierem i piec w temp. około 175-180 stopni przez godzinę. Wystudzić. Przekroić placek na pół i przełożyć kremem*

-krem: w 1 szklance mleka rozprowadzamy oba rodzaje mąki, drugą zagotowujemy z cukrem. Do gotującego się mleka wlewamy zawiesinę mleka i mąki i gotujemy budyń. Studzimy. Ostudzoną masę ucieramy z masłem na krem.

Drukuj to!

3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...