czwartek, 14 lipca 2016

Gołąbki w młodej kapuście

Gołąbki pyszne gołąbki. Chyba wszyscy je znają i lubią. Ja za nimi przepadam, ale robię dość rzadko bo wymagają kilku etapów w przygotowaniach i nigdy nie mam czasu... chociaż tym razem poszło mi wyjątkowo szybko! (albo może tak bardzo się za nimi stęskniłam że nie liczyłam czasu spędzonego w kuchni ;) Tym razem wersja w młodej kapuście. Podane tradycyjnie z sosem pomidorowym, tak jak lubię najbardziej. Może się skusicie?


składniki (na około 15 szt.)
- 1 duża główka młodej kapusty
- 500 g mięsa mielonego
- 1 jajo
- kilka łyżek bułki tartej albo 1 bułka namoczna w wodzie
- 3/4 szklanki ryżu-po ugotowaniu 1 1/2 szklanki
- 1 duża cebula
- sól, pieprz, ostra mielona papryka do smaku
- 1 /2 litra bulionu (dowolnego, może być na ekologicznej kostce bez polepszaczy smaku)
- 500 passaty pomidorowej


Wykonanie:
- w dużym (u mnie 10 litrowy) garnku zagotowujemy wodę,
- kapustę oczyszczamy ze zniszczonych zewnętrznych liści- jednak nie wycinamy ich za wiele- trzeba kupić po prostu ładną główkę, liści nadających sie do zawijania i tak będzie akurat. Wycinamy głąb, starając się nie narusząc podstawy liści
- gdy woda się zagotuje zmiejszamy ogień i wkładamy do garnka całą kapustę, przykrywamy i gotujemy około 10 minut
- w międzyczasie gotujemy ryż- jak się nam rozgotuje to nawet lepiej- nadzienie się będzie bardziej zwarte
- podgotowną kapustę wyjmujemy z garnka i odstawiamy na bok żeby odparowała
- cebulę kroimy w kostce i podsmażamy na złoto.
- w dużej misce mieszamy mięso, jajo, namoczoną bułkę porwaną na kawałki/ lub bułkę tartą, ryż i podsmażoną cebulę. Doprawiamy solą i pieprzem, ostrą papryką- trzeba dość porządnie doprawić żeby ugotowane gołąbki nie były mdłe
- z ostygniętej główki odkrawamy po liściu na gołąbek. Najgrubszy nerw ścinamy na płasko (równo z całą powierzchnia liścia), na środek nakładamy porcję farszu i zwijamy w kopertę, zakładając boki do środka a potem zgrabnie zawijamy całość w zgrabnego gołąbka. Tak postępujemy do wykorzystania całego faruszu/ lub liści
- w dużym garnku ciasno układamy obok siebie gołąbki (u mnie wyszyły 2 poziomy) i zalewamy bulionem wymieszanym z passatą. Gołąbki gotujemy w sosie około godziny. Smacznego! Drukuj to!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...