wtorek, 20 marca 2012

Anzac Biscuits czyli ciasteczka owsiano-kokosowe

Szukałam przepisu na szybkie w przygotowaniu ciastka, które długo zachowują świeżość, nie twardnieją, nie rozsypują się. I znalazłam. Pierwsze podejście! Świetne, bardzo pożywne ciasteczka owsiane z wyraźną nutą wiórków kokosowych, myślę że ilością płatków i wiórków można śmiało manipulować dla uzyskania ulubionego smaku. Można zmniejszyć ilość cukru i dosłodzić ciasteczka rodzynkami lub żurawiną. Z pewnością wypróbuję jedną z tych opcji. Tymczasem przepis podstawowy na Anzac Biscuits, który znalazłam na blogu Moje Wypieki, i którego geneza jest tamże pokrótce przedstawiona klik.



Składniki ( zrobiłam z podwójnej porcji i uzyskałam około 40 ciasteczek)
- 85 g płatków owsianych
- 85 g wiórków kokosowych
- 100 g masła lub margaryny ( rozpuszczonej)
- 100 g mąki
- 70 g cukru pudru
- 1 łyżka miodu
- 1 płaska łyżeczka sody oczyszczonej



Przygotowanie:
- Suche składniki ( z wyjątkiem sody! ) mieszamy łyżką lub widelcem w misce
- Masło/margarynę rozpuszczamy w rondelku razem z łyżką miodu
- Sodę rozpuszczamy w 2 łyżkach gorącej wody i dodajemy do rondelka z masłem. Następnie łączymy  zawartość rondelka z suchymi składnikami. Ciasto, które uzyskamy będzie lepkie powinno jednak mieć konstystencję, umożliwiającą ulepienie z niego kulek wielkości orzecha włoskiego, które spłaszczamy w dłoniach i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Między ciastkami zachowujemy odstępy- ciut urosną i mogą się trochę rozlać na boki. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do temperatury 180 stopni, raczej w dolnym poziomie piekarnika przez około 8 minut. Kontrolujemy czas pieczenia przyglądając się ciasteczkom bo bardzo szybko się rumienią. Po upieczeniu bardzo miękkie, gdy przestygną tężeją ciągle jednak są miękkie. Tak samo dobre następnego dnia. Kolnego dnia już nie doczekają. Są naprawdę bardzo smaczne!! Polecam przepis do wypróbowania. Drukuj to!

4 komentarze:

  1. Uwielbiam je :) Pięknie Ci wyszły!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje :)) Są tak smaczne że dziś chyba zrobię powtórkę ;))

    OdpowiedzUsuń
  3. Owsiane i takie słoneczne ciasteczka, podobają mi się! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Proste, nieprzekombinowane, nie mogłam uwierzyć że takie smaczne. Maja też wiosenny loook :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...