piątek, 22 września 2017

Placek z wiórkami kokosowymi i śliwkami

Śliwkowa uczta na słodko, okraszona wiórkami kokosowymi :) Jeśli lubicie takie połączenie, warto upiec to ciasto. Robi się je błyskawcznie... bo ostatnio do znudzenia wałkuję przepis z cyklu: wymieszaj i piecz :) W sumie nikt nie narzeka więc dopóki mi się nie znudzi stawiam na tę metodę :)



Składniki (forma do tarty 23 cm średnicy)
* suche składniki
- 1 2/3 szklanki mąki
- 1/2 szklanki wiórków kokosowych
- 1/2 szklanki cukru
- 1 płaska łyżeczka sody oczyszczonej
- 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
- skórka otarta z cytryny
* mokre składniki:
- 3/4 szklanki maślanki/ mleka
- 2 jaja
- 1/3 szklanki oleju
* dodatkowo: śliwki, wypestkowane i przekrojone na pół (wg upodobań- 350-400 g)

Wykonanie:
- w osobnych miskach umieszczamy mokre i suche składniki, mieszamy do połączenia. Następnie te mokre przelewamy do suchych i jeszcze raz mieszamy- tylko do połączenia. Tak przygotowane ciasto przelewamy do formy (wyłożonej papierem do pieczenia lub wysmarowanej masłem i obsypanej mąką).
- do ciasta wciskamy śliwki- ja to zrobiłam dość gęsto przez co musialam porządnie dopiec ciasto (śliwki puszczą sok i ciasto jest wilgotniejsze). Ciasto pieczemy w temperaturze 180 stopni do suchego patyczka- około 40 minut.



zainspirował mnie ten przepis Drukuj to!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...