czwartek, 22 września 2016

Pudding chia z karmelizowanymi śliwkami

Pychotka! Chia kupiłam pierwszy raz i odłożyłam do szafki i trochę o nich zapomniałam... i gdy po ostatnim pieczeniu ciasta, zostały mi śliwki w pysznym sosie karmelowym olśniło mnie! Zrobię pudding z chia z tymi wlaśnie śliwkami. Efekt finalny jest super. Musicie wypróbować bo przepis nie wymaga żadnego wysiłku. Podać możecie z innym ulubionym dodatkiem- owocami sezonowymi, orzechami, albo bananami w karmelu- też bedzie pyszne. Użyłam mleka krowiego ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby wykorzystać takie jakie lubicie.


Składniki na 2 porcje
- 300 ml mleka (roślinnego, krowiego- jakie lubicie)
- 1 łyżeczka słodzika (jeśli chcecie- syropu z agawy, klonowego, miodu lub cukru)
- 4 czubate łyżki nasion chia
* dodatki: owoce świeże, lub w karmelu, orzechy czy cokolwiek chcecie


Wykonanie:
- mleko dosładzamy do smaku, wsypujemy chia i energicznie mieszamy. Chia podczas tego procesu żelują płyn, wchłaniając go. Podczas pierwszych 20 minut warto przemieszać nasiona kilka razy żeby równomiernie się rozprowadziły w płynie. Następnie pojemnik (słoiczek) wkładamy do lodówki- minimum na 3 godziny, najlepiej na całą noc.
- zżelowaną mieszankę chia, która wyraźnie zgęstnieje podajemy z ulubionymi dodatkami :) Drukuj to!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...