czwartek, 12 czerwca 2014

Kremowy sernik na zimno z musem truskawkowym

Obiecany na FB sernik :) Zainspirował mnie przepis z Moich Wypieków, jednak nie byłabym sobą gdybym nie pozmieniała niektórych składników. Ma to oczywiście swoje dobre i złe strony ;) Warstwę serową zamiast na jogurcie i twarogu przygotowałam na mascarpone i kremówce- jest pysznie aksamitna, zwarta, kremowa i baaardzo smaczna. Warstwę truskawkową postanowiłam zrobić prawie jak Dorota i to prawie się chyba na mnie zemściło ;) Zwiększyłam znacznie ilość jogurtu i truskawek, i mimo że zwiększyłam też ilość żelatyny masa nie jest szczególnie zwarta. Nie ucieka z półmiska jeśli serniczek jest stale w lodówce, w temperaturze pokojowej niestety szybko traci konsystencję. W związku z tym, przepis na mus truskawkowy podam dokładnie za Dorotą żeby nie było reklamacji. Sernik ogólnie jest pyszny, bardzo fajny i szybko znika- w moim przypadku z pucharku zamiast talerzyka, ale czy ma to aż takie znaczenie? Bardzo polecam przepis- szczególnie warstwa serowa moim zdaniem dużo zyskała na podmianie składników :) Aha, i zrezygnowałam z ciasteczkowego spodu- miałam ochotę na wybitnie kremowy podwieczorek :)

Składniki ( przygotowałam sernik w tortownicy 23 cm średnicy)

* warstwa serowa:
- 250 serka mascarpone
- 1 opakowanie kremówki 36 % - 200 g ( używam gęstej z Piątnicy)
- cukier puder do smaku (dałam 3 łyżki)
- cukier z prawdziwą wanilią lub ekstrakt z wanilii
- żelatyna- 3 łyżeczki
- 40 ml wody


*mus truskawkowy:
- 400 g truskawek
- 150 gęstego jogurtu greckiego
- 1 łyżeczka soku z cytryny
- 5 płaskich łyżek cukru pudru
- 4 łyżeczki żelatyny, myślę że jak się boicie o masę dajcie 5 :)
- ok 50-60 ml wody

* dodatkowo świeże truskawki do dekoracji


Wykonanie:
 - masa sernikowa: żelatynę umieszczamy w kubku i  zalewamy 40 ml zimnej wody- odstawiamy na około 10 minut do napęcznienia.
- śmietanę kremówkę ubijamy na sztywno a następnie po łyżce dodajemy mascarpone- miksujemy całość na wolnych obrotach miksera. Masę dosładzamy do smaku, dodajemy wanilię (cukier, ekstrakt)
- napęczniałą żelatynę roztapiamy- najlepiej w kąpieli wodnej, gdy zmieni konsystencję dodajemy do kubka 2 łyżki masy serowej, mieszamy a następnie zahartowaną żelatynę przelewamy do masy serowej i miksujemy do połączenia składników.
- masę przelewamy do tortownicy (najlepiej wyłożonej folią aluminiową), wyrównujemy i schładzamy w lodówce przez kilka godzin
- masa truskawkowa: z żelatyną postępujemy analogicznie jak w masie serowej
- truskawki szypułkujemy i blendujemy na jednolitą masę,
- jogurt ubijamy mikserem, dodajemy truskawki, sok z cytryny, cukier puder, i zahartowaną żelatynę- miksujemy na wolnych obrotach miksera do połączenia składników. Gotową przelewamy na zastygłą masę serową. Sernik chłodzimy w lodówce- najlepiej przez całą noc, a przed podaniem dekorujemy połówkami truskawek.
Smakuje wyśmienicie!

Milion smaków truskawek Dania na zimno - czyli co jeść w upalne dni Lato w pełni!

Drukuj to!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...