wtorek, 14 maja 2013

Duszone żeberka z młodą kapustą i koperkiem

Nie wiem czy tylko ja jestem stęskniona za smakiem młodych warzyw czy nie, ale faktem jest że nie ma jeszcze ich wysypu w warzywniakach. Spędziłam wczoraj sporą cześć popołudnia po pracy szukając tzw. młodej kapusty, cel osiągnęłam płacąc za małą główkę  jak za zboże, ale czego się nie robi żeby zjeść danie smakujące wiosną ;) Jak to u mnie, szybko się robi, szybko się je. Zainspirował mnie wpis na Kwestii Smaku. Z podanego przepisu wyjdzie porządny obiad dla 3 głodnych osób. Danie jak to często bywa lepiej smakuje niż wychodzi na zdjęciach, ale naprawdę polecam przepis do wypróbowania.


Składniki:
- główka młodej kapusty- tak około 1 kg najlepiej
- pęczek świeżego koperku
- cebula
- żeberka z mięsem ( około 350 g)
- karkówka ( około 300 g )
- olej, sól, pieprz

Wykonanie:
- żeberka kroję na mniejsze porcje, nacieram solą i pieprzem; karkówkę kroję w kostkę i podobnie traktuję solą i pieprzem
- cebulę drobno siekam w kostkę
- kapustę obieram z brzydkich zewnętrznych liści, wycinam głąb i siekam
- w dużym rondlu rozgrzewam olej, podsmażam partiami na złoto mięso, wyjmuję, na tym samym tłuszczu podsmażam na złoto cebulę. Z powrotem do rondla przekładam mięso, zalewam około szklanką wody i duszę pod przykryciem około 30 minut. Po tym czasie uzupełniam wodę jeśli wyparowała ( mięso ma być lekko przykryte), dodaję kapustę, lekko solę, przykrywam i duszę aż kapusta zmięknie, ale się nie rozgotuje. Danie powinno być gotowe po około godzinie. Na koniec doprawiam pieprzem w razie konieczności, dodaję posiekany koper, podaję z razowym chlebem. Drukuj to!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...