środa, 25 kwietnia 2012

Ucierane ciasto z truskawkami i kruszonką

Tak tęsknie za ciastami z owocami, że postanowiłam przywołać wspomnienie letnich miesięcy ciastem z truskawkami- co prawda mrożonymi no ale zawsze :)) Przepis znalazłam na Moich Wypiekach, w nazwie że najlepsze- skoro najlepsze nie ma co się zastanawiać. Przyznam że mam problem z ciastami ucieranymi- często gęsto wychodzą mi z zakalcem;) ambicja każe mi doskonalić się w procesie produkowania smakołyków, więc przewertowałam w sieci porady dotyczące pieczenia ciast ucieranych, ciast z owocami i oto rezultat: pyszne ciasto, które wyszło mi puchate, a mrożone owoce nie popsuły mi rezultatu. Sekretem udanego ciasta są składniki w temperaturze pokojowej- więc wyjmujemy je na godzinę- dwie przed przygotowywaniem ciasta. Owoce mogą być mrożone- ale należy je wcześniej oprószyć mąką ziemniaczaną, która wchłonie nadmiar soków podczas pieczenia. Dokładnie ucieramy masło na puch, partiami dodajemy składniki suche i jaja. I to chyba wszystko. Zapraszam do upieczenia prostego ciasta na podwieczorek :)


Składniki:
- 200 g masła
-160 g cukru (dałam około 100 g)
- 4 duże jajka
- 200 g mąki pszennej
- 40 g mąki ziemniaczanej lub proszek budyniowy- śmietankowy lub waniliowy- bez cukru ( 1 opakowanie)
- szczypta soli
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- około 500 g owoców- użyłam truskawek mrożonych, ale mogą być dowolne
- dodatkowo: mąka ziemniaczana do oprószenia mrożonych owoców ( 2-3 łyżki)

Kruszonka:
- 70g zimnego masła
- 130 g mąki
- 50 g cukru

Przygotowanie:



- Masło dokładnie ucieramy na puch, a następnie dodajemy stopniowo cukier. Do tak przygotowanej masy dodajemy jaja na zmianę z sypkimi składnikami ( przesiane i wymieszane).
- Utarte ciasto rozprowadzamy łopatką na blaszce o wymiarach 20x30 cm, wyłożonej uprzednio papierem do pieczenia. Na wierzchu układamy owoce ( rozcięciami do góry) - jeśli używamy mrożonych warto je uprzednio "wykąpać" w warstewce mąki ziemniaczanej.
- Kruszonkę przygotowujemy szybko rozcierając w palcach wszystkie jej składniki- konsystencję regulujemy dosypując mąki- ale uważajmy żeby nie przesadzić.
- Ciasto pieczemy w temperaturze 180 stopni przez około 45 minut - sprawdzać patyczkiem około 35 minuty. Drukuj to!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...