sobota, 23 października 2010

Drożdżowe zawijasy z gruszką

Oczywiście w zamyśle miały to być szwedzkie bułeczki z cynamonem... nie wyszło. Z pierwotnego przepisu zrezygnowałam jak tylko zobaczyłam konsystencję wyrośniętego ciasta... widać niektóre przepisy nie udają się z przepisów ;) mimo wszystko wyszły fajne owocowe ciastka w sam raz na śniadanie.



Użyłam :
- 2.5 szkl. mąki
- mniej niż 1/3 szkl. cukru
- szklanka letniego mleka
- 100 g masła
- 25 g świeżych drożdży
- szczyptę soli
- jako nadzienia użyłam pokrojonej w cienkie plasterki gruszki ( 2 sztuki).


W letnim mleku rozpuściłam masło, drożdże i cukier, dodałam sypkie składniki czyli mąkę i szczyptę soli. Ciasto wyrabiałam mikserem z hakiem do ciasta drożdzowego. Ciasto wyszło lśniące i elastyczne no i klejące. Zostawiłam do wyrośnięcia na około godzinę.
Wyrośnięte ciasto podzieliłam na 2 części i rozwałkowałam na dość spory prostokąt, wielkości dużej blaszki do pieczenia. Ciasto trzeba obficie podsypywać mąką bo ma tendencję do przywierania! Na tak przygotowanym cieście wysypałam część nadzienia z gruszki i zwinęłam ciasto wzdłuż dłuższego boku. Zrolowane ciasto pokroiłam na 3-4 cm kawałki. Tak samo przygotowałam drugą część ciasta. Zawijasy przełożyłam na blaszkę i piekłam w gorącym piekarniku ( około 200 stopni) przez 30 minut. Ciastka są lekkie i smaczne, w  sam raz na pyszne śniadanie!



Drukuj to!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...