wtorek, 12 kwietnia 2011

Makaron z oliwą, czosnkiem i pomidorami, okraszony mozzarellą

Dziś propozycja na błyskawiczny makaron, prosty w przygotowaniu a przy okazji bardzo smaczny :)

Składniki:
- makaron spaghetti
- 4-5 ząbków czosnku
-oliwa z oliwek
- 2 pozbawione skórki i miąższu pomidory pokrojone w kostkę
- natka pietruszki
- kulka mozzarelli
- sól i pieprz do smaku


Żeby nie tracić czasu zaczęłam od wstawienia wody do ugotowania makaronu. W międzyczasie obrałam i posiekałam drobno czosnek, natkę pietruszki, przygotowałam pomidory. W rondlu o grubym dnie podgrzałam oliwę i wrzuciłam czosnek i podsmażałam go dosłownie chwilę, do momentu kiedy zaczął uwalniać swój aromat. Trzeba uważać żeby nie przypalić czosnku, który staję się wówczas gorzki i niesmaczny. Gdy oliwa już zdecydowanie pachniała czosnkiem, dodałam do niej pokrojone pomidory i podgrzałam całość. Odstawiłam rondel z palnika, ugotowałam al dente makaron, który następnie dodałam do rondla, podobnie uczyniłam z posiekaną natką i porwaną w kawałki mozzarellą. Wszystkie składniki ponownie podgrzałam do połączenia aromatów i gotowe.
Szybkie i proste. Polecam zabieganym.

Drukuj to!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...