piątek, 9 listopada 2012

Conchiglioni z dynią w kremowym sosie

Pyszny makaron. Tegoroczna jesień sprzyja odkrywaniu nowych smaków, coraz bardziej przekonuję się do dyni, której jeszcze dwa lata temu w ogóle nie jadałam. Kilka dni temu kupiłam piękną sztukę i postanowiłam podziałać. Na obiad pasta do słoików dżem dyniowo-cytrusowy. Wszystko pycha :) Przepis znalazłam na blogu Kalejdoskop Kulinarny- zachwycił mnie kolorystycznie, postanowiłam wypróbować i to była słuszna decyzja, wszystkim polecam! ( źródło ).


Składniki na 3 porcje:
- 300 g krótkiej pasty ( u mnie muszelki )
- 800 g dyni
- 150 ml śmietany kremowej ( u mnie tradycyjnie Piątnica  36/%)
- 50 g masła
- 1 średnia cebulka lub dwie szalotki
- 4 łyżki startego parmezanu
- pęczek posiekanej natki z pietruszki
- sól, pieprz, szczypta gałki muszkatołowej
- prażone ziarna np. słonecznika ( opcja )


Wykonanie:
- na patelni z grubym dnem rozpuszczamy masło, dodajemy drobno posiekaną cebulę i dusimy na wolnym ogniu pod przykryciem- cebula nie powinna się zrumienić!
- dynię obieramy ze skóry, kroimy w kostkę, gdy cebula się zeszkli dodajemy dynię, przykrywamy i dusimy na wolnym ogniu do miękkości
- w mocno osolonej wodzie gotujemy makaron zgodnie z instrukcją na opakowaniu
- gdy dynia jest miękka- ale nie rozpada się na papkę dodajemy śmietanę, parmezan, doprawiamy solą, pieprzem i gałką muszkatołową. Sos gotujemy przez chwilę, na sam koniec dodajemy posiekaną natkę. Ugotowany i odsączony makaron przekładamy na patelnie, mieszamy z sosem, podajemy natychmiast. Jeśli chcemy wzbogacić fakturę polecam posypać gotowe porcje uprażonym ziarnem słonecznika lub innych pestek.



Drukuj to!

3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...