niedziela, 12 lutego 2012

Tort American Beauty

Szukając inspiracji na wypiek weekendu szukałam czegoś innego niż przygotowywałam ostatnio. Nie chciałam już pączków, chrustu czy ciasteczek, chciałam tortu. Cukiernikiem jestem bardzo początkującym, jak oglądam wypieki, arcydzieła sztuki cukierniczej na popularnych blogach to padam na kolana z uznania. Na początek postanowiłam wybrać tort o wdzięcznej nazwie American Beauty, jest tak banalnie prosty w przygotowaniu, że powinien udać się każdemu, dodatkowo ładny i smaczny. Przepis pochodzi z tej strony, klik.


Składniki na ciasto:
- 3 jajka: oddzielnie żółtka i białka - jajka powinny być w temperaturze pokojowej
- 1 szklanka cukru pudru
- 1/3 szklanki mąki pszennej
- 1/3 szklanki mąki ziemniaczanej

Krem
- 500 g serka mascarpone lub innego pełnotłustego serka sernikowego ( wybrałam firmy Delfiko: 24 % tłuszczu)
- 3/4 szklanki cukru pudru
- 1/3 szklanki mleka
- 1 łyżka soku z cytryny

Do przełożenia dżem lub konfitura malinowa. Dodatkowo użyłam mrożonych malin, które wcześniej rozmroziłam.


Wykonanie:
- Żółtka ucieramy z połową cukru pudru na gęstą białą puszystą masę. W drugiej misce ubijamy białka na sztywno z pozostałą częścią cukru. Następnie do masy z żółtek wkręcamy delikatnie ubite białka, dodajemy przesiane oba rodzaje mąki i mieszamy łopatką do połączenia składników- czynność mieszania przeprowadzamy delikatnie. Tak przygotowane ciasto pieczemy w tortownicy ( moja ma 23 cm średnicy), której dno i boki wykładamy papierem do pieczenia. Swój biszkopt piekłam w temp, 170 stopni przez 20 minut. Należy pilnować biszkoptu- gdy patyczek jest suchy, a wierzch zrumieniony odstawiamy ciasto do wystygnięcia. Po około 15 minutach wyjmujemy z formy. Zupełnie wystudzone ciasto dzielimy na dwie części: biszkopt jest  delikatny i puszysty w środku, chrupiący z wierzchu.
- Krem przygotowujemy mieszając ser, cukier i sok z cytryny- ostatni składnik nie jest obowiązkowy ale ożywia smak kremu, więc polecam go dodać. Dodając 3/4 szklanki cukru uzyskamy lekko słodki krem, jeśli chcemy większej słodyczy zwiększamy ilość użytego cukru pudru.
- Gdy biszkopt upieczony krem gotowy składamy tort: jedną połowę biszkoptu smarujemy grubą warstwą konfitury, dodatkowo dodałam maliny! Następnie rozsmarowujemy połowę kremu na biszkopcie; przykrywamy drugim plackiem i smarujemy po wierzchu i bokach pozostałą częścią kremu. Swój tort udekorowałam na wierzchu malinami i oprószyłam cukrem pudrem.
Smacznego! Tort bierze udział w akcji:
oraz  Drukuj to!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...