piątek, 13 lutego 2015

Kruchy chrust wg przepisu Marii Disslowej

Przepis polecany przez Klaudynę Hebdę. I kiedy naszła mnie straszna ochota na faworki postanowiłam go wypróbować. To przepis przedwojenny, ekonomiczny i bardzo prosty. Ciasto zagniata się błyskawicznie, świetnie się wałkuje. Dodajemy do niego całe jaja, nie ma w nim proszku do pieczenia, ciasta nie uderzamy wałkiem a pięknie rośnie podczas smażenia i faworki są idealnie kruche- pękają podczas jedzenia niczym suche gałązki w lesie ;) Warunek jest jeden: ciasto trzeba bardzo cienko rozwałkować- ale to też nie sprawia żadnego problemu. Uzbrójcie się w cierpliwość- smażenie wymaga około godziny waszego czasu. Ja swoje smażę na smalcu- i uwaga: wczoraj wyczytałam że tłuszcz zwierzęcy może i podwyższa cholesterol, ale podczas podgrzewania do wysokich temperatur nie wydziela rakotwórczych substancji, które byśmy jedli razem ze smażonymi w nim potrawami ;)



Składniki na 2 duże talerze:
- 3 szklanki mąki pszennej- każda z lekką górką
- 3 całe jaja
- 60 g cukru- ja dałam cukier puder- kilka łyżek
- 60 g chłodnego masła
- szczypta soli
- 2 pełne łyżki kwaśnej gęstej śmietany 18 % (około, może trzeba będzie dać ciut więcej)
- cukier puder do oprószenia

Wykonanie:
- wszystkie składniki przekładamy do miski i zaczynamy wyrabiać. Ja robię to ręcznie bo dzięki temu wiem jak bardzo plastyczne jest ciasto i czy jego gęstość trzeba regulować za pomocą kwaśnej śmietany. Zagniatamy zwarte, elastyczne ciasto- nie powinno się kleić. Odstawiamy na pół godziny żeby odpoczęło a potem partiami cienko rozwałkowujemy, wycinamy prostokątne paski, przekładamy jeden z końców przez nacięcie zrobione w środku i smażymy na rozgrzanym tłuszczu na złoty kolor. Jeśli rozwałkowaliście cienko ciasto to na waszych oczach w faworkach będą rosły piękne "bąble". Nie dawałam żadnego alkoholu do ciasta, ale w ogóle nie nasiąkało tłuszczem :) Faworki wyszły kruche i lekkie. Ostudzone warto oprószyć cukrem pudrem.
Gorąco polecam, świetny przepis.

Karnawałowe Słodkości! Drukuj to!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...