niedziela, 28 czerwca 2015

Curry z kurczakiem (chicken palak)

Ostatnio bardzo często przeglądam różne przepisy na curry, które stanowi potem moje danie obiadowe w pracy :) Tym razem curry z mięsem, z kurczakiem. Oczywiście jest też zielenina i bardzo dużo przypraw. Dlaczego warto ugotować sobie curry? Bo jest pyszne, pożywne i bardzo szybko się gotuje i powstaje kilka porcji. Świetnie sprawdza się jako lunch w pracy. Przepis od Klaudyny Hebdy, z moimi dodatkami :)



Składniki na 3-4 porcje (dla średnio głodnych osób)
- 500 g mięsa z kurczaka- użyłam z udek, ale możecie użyć piersi
- 2 duże pomidory (można też użyć tych z puszki lub passaty pomidorowej)
- 400 g szpinaku- ja użyłam kapusty pak choi (szpinak zjadły mi mszyce ;)
- 1/2 batata (opcja)
* przyprawy i dodatki:
- kilka liści laurowych
- kilka goździków
- kilka ziaren pieprzu
- pół laski cynamonu
- 2 cm kawałek imbiru
- 1 chili lub według upodobań- zróbcie takie ostre jak lubicie
- 2-3 ząbki czosnku
- 1 duża cebula
- 1 łyżeczka nasion kolendry
- 1 łyżeczka kuminu
- 1/2 łyżeczka kurkumy
- 1/2 łyżeczki garam masala
- olej

Wykonanie:
- domowa pasta curry: z grubsza posiekany imbir, czosnek, chili, kolendrę, kumin, kurkumę wrzucamy do moździerza i rozcieramy na pastę
- na rozgrzanym oleju podgrzewamy pozostałe dodatki: cynamon, pieprz, goździki i liście laurowe, gdy zaczną ładnie pachnieć (po kilku minutach) dodajemy mięso z kurczaka pokrojonego w małe kawałki (na jeden kęs). Gdy mięso się podsmaży, dodajemy pokrojoną w kostkę cebulę i batata i zostawiamy na ogniu jeszcze przez kilka minut. Teraz możemy dodać naszą pastę curry, pokrojone pomidory i garam masalę. Przykrywamy rondel, zmniejszamy ogień i dusimy przez około 20-30 minut. Przed końcem gotowania doprawiamy do smaku solą i wrzucamy szpinak. Całość gotujemy minutę, dwie, chcemy żeby szpinak się tylko lekko zblanszował w curry a nie ugotował.
- curry podajemy z ulubionym dodatkiem- u mnie ryż jaśminowy



Mam smaka na kurczaka! Drukuj to!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...