piątek, 26 kwietnia 2013

Cytrynowe ciasto z mąką kukurydzianą i lukrem mandarynkowym

Pyszne cytrynowe ciasto. Słonecznie żółte dzięki mące kukurydzianej. Jeśli użylibyście tylko mąki kukurydzianej i bezglutenowego proszku do pieczenia będzie ciasto idealne dla alergików. Przepis z Moich Wypieków, chodził za mną od dłuższego czasu- postanowiłam zaryzykować i je upiec,  mimo że działanie mojego piekarnika pozostawia wiele do życzenia. Wprowadziłam oczywiście kilka zmian- chyba nie potrafię upiec ciasta korzystając krok po kroku z przepisu bazowego bez własnej inwencji twórczej ;) Ciasto wilgotne, mocno cytrynowe, ziarniste dzięki obecności mąki razowej w typie 2000- nie miałam płatków migdałowych a chciałam zachować ziarno w strukturze ciasta- pomysł się sprawdził :) Polecam. Banalne w przygotowaniu- wszystkie składniki przekładamy do miski i miksujemy i to wszystko :)


* składniki ( na tortownicę około 20-23 cm średnicy)
- 1 szklanka mąki kukurydzianej
- 1/2 szklanki mąki żytniej razowej typ 2000
- 1/4 szklanki mąki pszennej tortowej
- 180 g masła lub masła roślinnego do wypieków
- 1/2 szklanki cukru
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- sok i skórka z 2 cytryn
- 3 duże jaja



*na lukier
- cukier puder i sok wyciśnięty z około połowy małej mandarynki

Wykonanie:
- piekarnik nagrzewamy do 180 stopni, dno tortownicy wykładamy papierem do pieczenia
- wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej: gdy już takowe mamy, przekładamy je do miski i miksujemy na jednolitą masę. Gotową przelewamy do tortownicy i pieczemy do tzw. suchego patyczka około 40 minut.
- wystudzone ciasto polewamy lukrem- ja zrobiłam dość rzadki: lukier wsiąkł w ciasto i dodatkowo je nawilżył i nadał mu aromatu mandarynki więc ciasto jest wybitnie cytrusowe :)



Drukuj to!

4 komentarze:

  1. To ciasto jest przepyszne! Jakiś czas temu robiłam i bardzo nam smakowało. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba prędko je zrobię znów bo takie proste a takie smaczne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajną ma powierzchnię - taką bąbelkową :)

    OdpowiedzUsuń
  4. tak myślę że może ta mąka żytnia tak zamieszała ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...