poniedziałek, 3 września 2012

Otrębowe ciasto ze śliwkami- bez tłuszczu

Gdy brak pod ręką miksera wybieram ciasta które mogę przygotować potrzebując minimum pomocy ze strony technologi. Szukałam pomysłu na błyskawiczne w przygotowaniu i pieczeniu ciasto z owocami. Moje Wypieki tradycyjnie pomogły. Proponuje letnie i lekkie ciasto ze śliwkami, które jest bez tłuszczu, mleka, za to z otrębami. Proponuje zmniejszyć ilość cukru, użyłam 3/4 proponowanej ilości a i tak wyszło dość słodkie. Ciasto jest biszkoptowe, dość suche jak dla mnie ale i tak znikło błyskawicznie. Przepis z którego korzystałam znajdziecie tu


Składniki ( na dużą prostokątną blaszkę)
- 4 jaja
- 1 szklanka mąki pszennej
- 1 szklanka otrębów pszennych lub zarodków pszennych
- 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
- 500 g owoców ( jakie lubicie)
-1 szklanka cukru ( proponuję dać ciut ponad pół szklanki)


Przygotowanie:
- oddzielamy białka od żółtek. Białka bijamy na sztywną pianę, cukier dodajemy partiami pod koniec ubijania. Uzyskamy błyszczącą pianę jak tę gdy robimy bezy.
- suche składniki przesiewamy i mieszkamy ze sobą
- do ubitych białek, dodajemy żółtka, stopniowo dodajemy suche składniki, delikatnie mieszamy szpatułką, rozprowadzamy na wytłuszczonej blaszce, wyrównujemy. Na wierzchu układamy owoce, w przypadku brzoskwiń, nektarynek, śliwek nacięciem do góry. Pieczemy w temp. 170-180 stopni przez około 35-45 minut- sprawdzamy po pół godzinie, bardzo łatwo przesuszyć biszkopt. Można oprószyć cukrem pudrem.


Drukuj to!

3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...