sobota, 17 marca 2012

Zupa porowo-ziemniaczana

Fakt, iż jest smaczna, prosta i błyskawiczna w przygotowaniu czyni ja zupą idealną :) Mimo że składa się z niewyszukanych składników, jest przygotowywana na wodzie a nie na wywarze czy też bulionie jest pełna smaku. Sycąca, gdy przerwa między pierwszym a drugim daniem przeciąga się. Polecam do wypróbowania.


Składniki:
- 400 g ziemniaków pokrojonych w kostkę
- 2 duże pory- część biała i jasnozielona pokrojone w plastry
- 800 ml wody
- sól, pieprz do smaku
-2 łyżki oliwy z oliwek dobrej jakości
-do podania: kwaśna śmietana, ja użyłam również podsmażonych plastrów chorizo i smakowej oliwy jaka powstała z ich podsmażenia


- w garnku z grubym dnem rozgrzewamy oliwę, wykładamy pokrojone warzywa, podsmażamy całość razem przez około 3-5 minut
- podsmażone warzywa zalewamy wodą, gotujemy aż warzywa się ugotują i zmiękną- około 15 minut. Zupę można zmiksować, ale tak żeby było widać cząstki warzyw. Ja swoją zostawiłam w spokoju. Konsystencja była świetna dzięki rozpadającym się ziemniakom. Polecam serwować z keksem z kwaśnej śmietany i plasterkami podsmażonej chorizo- taka mieszanka smakuję obłędnie. Drukuj to!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...