poniedziałek, 19 marca 2012

Red Velvet Cake

Publikuję tego posta mając wiele wątpliwości czy powinnam, ale od początku. Red Velvet Cake, znane amerykańskie ciasto, do jego upieczenia zmotywowała mnie akcja ogłoszona na Durszlaku. Zaintrygował mnie kolor, takie niezwykłe ciasto na niezwykłe okazje. Tort postanowiłam upiec na imieniny taty. Zachwycił wszystkich gości wyglądem, niestety rozczarował smakiem. Ciasto wyszło wilgotne, nawet za bardzo- ale to moja wina, zbyt szybko złożyłam blaty, nie pozwalając im wystygnąć porządnie. Inny zasadniczy minus- ciasto ciężkie i słodkie- mimo że zredukowałam ilość cukru i masła z przepisu podstawowego. Nie zachwyca smakiem. Ale może to tylko moja opinia. Dla maniaków cukru w wypiekach i dość ciężkich wypieków ciasto do wypróbowania- plusem jest wygląd cieszący oczy i zapraszający do skosztowania- o ile nie boimy się oczywiście sztucznych barwników.
Przepis podaję za Olą, gospodynią akcji Weekendowa cukiernia #2/2012, szczegóły akcji tu


Składniki:

-2 1/2 szklanki przesianej mąki
-1 łyżeczka proszku do pieczenia
-1 łyżeczka soli
-2 łyżki kakao (użyłam 1 łyżki)
-2 buteleczki czerwonego koloru ( dałam 1.5 łyżeczki barwnika w żelu firmy Wilton)
-125 g masła, o temperaturze pokojowej
-1 1/2 szklanki cukru
-2 jajka o temperaturze pokojowej
-1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
-1 szklanka maślanki, o temperaturze pokojowej (ja nie miałam więc dodałam jogurt naturalny)
-1 łyżeczka octu
-1 łyżeczka sody oczyszczonej

Składniki: na krem
-2 opakowania serka philadelphia albo podobnego, o temperaturze pokojowej
-125g masła o temperaturze pokojowej
-1 łyżeczka wanilii
-2 1/2 szklanki cukru pudru, przesiane ( dałam 1 szklankę)
-szczypta soli









Wykonanie:
- Suche składniki przesiać do miski, wymieszać ( prócz kakao)
- kakao z barwnikiem wymieszać na jednolitą pastę
- masło utrzeć z cukrem, następnie wmieszać po 1 jaju- miksować do połączenia składników
- do maślanej masy dodać pastę z kakao i barwnika- wymieszać
-stopniowo dodawać do ciasta mąkę i maślankę aż do wykończenia obu składników
- ciasto podzielić na 2 porcje- do każdej przed samym pieczeniem dodać pół łyżeczki sody wymieszanej z octem- natychmiast włożyć do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Piec około 30 minut- do tzw. suchego patyczka. Ostudzić. Przełożyć kremem powstałym z zmiksowania składników ( najpierw ucieramy masło z cukrem, następnie stopniowo dodajemy serek).

Przepis bieże udział w akcji: Drukuj to!

3 komentarze:

  1. zawsze marzyłam by je upiec.
    i zawsze brakuje mi odwagi..

    OdpowiedzUsuń
  2. nie ma na co czekać ;)) do odważnych świat należy ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. też uważam że należy zmniejszyć ilość cukru w stosunku do oryginału, ja swój krem i tak przesłodziłam. U mnie ciasto mimo to smakowało, choć nie powiedziałabym że to najlepsze ciasto które jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...