sobota, 2 października 2010

Duszone warzywa

Wczoraj zaraz po tym jak spóźniłam się na tramwaj postanowiłam wykorzystać chwilę czasu i przewertować najnowszy numer magazynu Kuchnia. Od cudności w numerze głowa może rozboleć. Ja postanowiłam rozpocząć sezon na dynie i zrobić pysznie wyglądające z okładki duszone warzywa. Proste i smaczne! Polecam na lekką kolację. Przepis oczywiście został zmodyfikowany i został bazą pod dalsze zabiegi kulinarne. Na zdjęciach efekt, poniżej słów kilka o przepisie ;)


Potrzebowałam:
- około 1/2 słoiczka marynowanych cebulek,
- 3 małe czerwone cebule pokrojone w ćwiartki,
- 2 czerwone papryki
- 2 pomidory
- 2 szkl. pokrojonej w kostkę i obranej dyni bez pestek
- łyżka cukru, sól, pieprz, tymianek


Na kilku łyżkach oliwy podsmażyłam marynowane cebulki, po chwili dodałam czerwoną cebulę i łyżkę cukru. Smażyłam do momentu aż cebule pokryły się glazurą z roztopionego cukru. Następnie dodałam pokrojoną dynię, przesmażyłam razem aż dynia zrobiła się lekko szklista, co zajęło około 10 minut. Do tak podduszonej dyni dodałam paprykę czerwoną pokrojoną w małe kawałki i pomidory. W oryginalnym przepisie, autorka zalewa całość bulionem warzywnym i dodaje pokrojoną kolendrę, ja natomiast postanowiłam że sos utworzy sok z pomidorów; zamiast kolendry dodałam tymianek i odrobinę oregano. Doprawiłam solą i pieprzem.
Pajda razowego chleba i pyszna kolacja gotowa!



Drukuj to!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...