środa, 7 września 2011

Minestrone

To cudowna włoska zupa. Nie ma jednego przepisu na ten specjał, jedna rzecz jest jednak wspólna: pyszne warzywa sezonowe, dlatego polecam przygotować te aromatyczną zupę. Zupę można przygotować używając samej wody, wywaru z warzyw, a można też sporządzić wywar z kurczaka, wzbogaconego o wędzonkę. Ja swoja przygotowałam na wywarze ze szparagów, liści laurowych, ziela angielskiego, kurczaka i kawałeczka wędzonej domowej szynki. Dodałam bukiet warzyw, które wcześniej podsmażyłam na odrobinie masła.



Użyłam:

- 3 średniej wielkości dojrzałe pomidory ( sparzone i obrane ze skórki)
- średniej wielkości cukinię
- średniej wielkości bakłażan
- 4 średnie marchewki pokrojone w plasterki
- garść fasolki szparagowej
- szklanka dyni pokrojonej w kostkę
- garść szparagów
- czerwona papryka
- 2 czerwone cebule pokrojone w piórka.
- sól i pieprz do smaku
 * tradycyjnie zupę podaje się z drobnym makaronem



Zaczęłam od przygotowania wspomnianego wyżej wywaru, który następnie po usunięciu przypraw i mięsa wzbogaciłam częścią właściwą czyli warzywami, uprzednio podsmażonymi przez chwilę na maśle. Gotową zupę obficie posypałam posiekaną grubo natką pietruszki Drukuj to!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...