piątek, 15 września 2017

Pizza z kurkami - dwie wersje!

Kupiłam kurki i nie mogłam się zdecydować jak je wykorzystać. W końcu padło na pizzę, dla odmiany, bo standardowo robię ulubioną przez nas pepperoni. Każda połówka jest trochę inna: jedna z sosem pomidorowym i salami, a druga na spodzie polany oliwą z mozzarellą i boczkiem. Obie pyszne, ale chyba ta z sosem pomidorowym jest mi bliższa, a myslałam że bedzie na odwrót ;)

 

Składniki:
* ciasto:
- 1 1/2 szklanka mąki pszennej
- pół łyżeczki soli
- 15 g świeżych drożdży
- woda- daję dość dużo, bo moje ciasto mieszam tylko łyżką, ma luźną konsytencję - około 3/4 szklanki lub więcej- ciasto ma dać swobodnie wymieszać
* sos pomidorowy (robię z pomidorów z puszki, sos przyprawiam czosnkiem, solą, chili w proszku lub świeżym, oraz bazylią)
* dodatki:
- kurki (2 garści) oczyszczone pędzelkiem z piachu
- salami (ja pokroiłam w kosteczkę)
- boczek (również pokroiłam w kosteczkę)
- pół kulki mozzarelli
- oliwa
- pół cebuli pokrojonej w piórka
- chili świeża lub ze słoika
- oregano

Wykonanie:
* ciasto: wszystkie składniki mieszamy ze sobą, używam letniej wody- ciasto mieszam łyżką, aż uaktywni się gluten i ciasto będzie gładkie, klejące i elastyczne. Odstawiam pod przykryciem żeby wyrosło na minimum 40 minut.
* sos: pomidory z puszki duszę razem z czosnkiem, chili i ziołami aż woda odparuje i zostanie gęsty aromatyczny sos ( można zblendować żęby był gładszy)
* wyrośnięte ciasto zagarniam obficie umączonymi dłońmi, przekładam na blaszkę wysmarowaną olejem i firmuję placek pod pizzę. Podsypuję mąką bo ciasto się mocno klei. Na części rozsmarowujemy sos pomidorowy (cienką warstwę, zostanie sporo sosu- albo go mrozimy albo robimy więcej pizzy), układamy kurki, salami, cebulę, chili. Drugą połówkę smarujemy oliwą, układamy poszarpaną mozzarellę, kurki, boczek, chili i cebulę. Jeszcze tylko posypujemy całość oregano i do pieca. Pieczemy około 20-30 minut w temp. 190-200 stopni. Pizza powinna być zrumieniona przy brzegach. I to tyle :) Słonecznego dnia! Drukuj to!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...