poniedziałek, 16 stycznia 2017

Curry z ciecierzycą w kremowym sosie z batatów

To już drugi rok z rzędu kiedy kuchnia wegańska ma u mnie fory. Nie zrezygnowałam z jedzenia mięsa, ale bardzo lubię wegańskie, aromatyczne jedzenie- zwłaszcza curry, którego wcześniej nigdy nie próbowałam. Rozsmakowałam się w sosach z aromatycznymi przyprawami- co ważne- wystarczy pół godziny żeby wyczarować sycący i rozgrzewający posiłek- warto spróbować curry zwłaszcza zimową szarą porą- rozgrzeje i postawi na nogi. W tym roku kupiłam sobie pod choinkę książkę Minimalist Baker, i wiele przepisów będzie nią zainspirowanych :) Na wasze szczęscie- zdrowych, pysznych i prostych :) Koniec gadania, zapraszam do gotowania :)

 
Składniki ( na 4-5 porcji)
- puszczka cieciorki lub szklanka suchej, namoczonej i ugotowanej
- 1 średniej wielkości batat
- 1/2 cebuli
- 3 ząbki czosnku
- 1 łyżeczka startego imbiru
- przyprawy: 2 łyżki kuminu, 2 łyżeczki kolendry, 1 łyżeczka słodkiej papryki, 1/2 łyżeczki ostrej papryki, 1/2 łyżeczki mielonego cynamonu, 1/4 łyżeczki mielonych goździków, 1/2 łyżeczki mielonego kardamonu, 2 łyżeczki granulowanego czosnku, szczypta pieprzu cayenne
- 3/4 szklanki bulionu warzywnego + 1/2 puszki mleka kokosowego
- olej kokosowy do smażenia
2-3 łyżeczki syropu klonowego, ew. cukru do dosłodzenia (dałam 1 łyżeczkę- bataty są słodkie)
- sok z połowy limonki lub cytryny
- natka pietruszki lub kolendry z grubsza posiekany- co wolicie
- sól i pieprz do smaku
- ryż do podania (ja wybieram zawsze jaśminowy)


Wykonanie:
- na oleju kokosowym podmażamy pokrojoną w kostkę cebulę, aż się zrumieni, następnie dodajemy roztarte w moździerzu lub zmielone przyprawy, starty imbir, posiekany czosnek. Smażymy razem aż przyprawy będą intensywanie pachnieć
- następnie dodajemy pokrojony w niezadużą kostkę batat, i smażymy z cebulą kilka minut by następnie wlać bulion i mleko kokosowe. Pod rondlem zmniejszamy ogień, przykrywamy i gotujemy razem aż batat zmięknie- około 10 minut. Blendujemy całość, doprawiamy do smaku cukrem, solą, pieprzem, sokiem z limonki/ cytryny.
- na sam koniec dodajemy ugotowaną ciecierzycę i gotujemy w sosie przez kilka minut.
- podajemy z ulubionym ryżem; przed podaniem posypujemy natką lub kolendrą.

Drukuj to!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...