środa, 9 września 2015

Placki z cukinią, moje ulubione

Moje ulubione czyli od kiedy je przygotowałam w kilka dni temu. Są super, bo: są z cukinią, są z fetą, chili i świeżymi ziołami- dałam dwie garści bazylii i oregano. Super smakują same w sobie ale też jako dodatek - do mięsa z grilla, dania obiadowego. Wyobraźnia i apatyty skutecznie Was ukierunkują jak je zjeść. Ważne żeby sobie je przygotować :)


Składniki na kilkanaście placków (w zależności od wielkości)
- 1 średniej wielkości cukinia, lub 2 małe
- mąka (przynajmniej 1 szklanka i więcej)
- 1 jajo
- przyprawy: sól, pieprz
- 100 g sera feta
- 1/2 papryczki chili (lub wg uznania)
- 2 garści świeżych ziół: u mnie bazylia, bazylia tajska i oregano
- olej do smażenia


Wykonanie:
- cukinie ścieramy na dużych oczkach tartki, solimy (szczypta, dwie) i odstawiamy na 20 minut. Po tym czasie cukinia puści bardzo dużo soku. Odciskamy partiami, żeby uzyskać jak najsuchszą masę. Ja robię to w dłoniach, odciskam po 1 łyżce stołowej startej cukinii. Warto to zrobić starannie. Dzięki temu nasze placki nie będą gumowate :)
- do dużej miski z odciśniętą cukinią dodajemy pokruszoną fetę, drobno posiekane chili, porwane liście bazylii i jajo. Dodajemy pieprzu do smaku. Raczej nie solimy, żeby cukinia znów nie zaczęła puszczać soku. Dodajemy mąkę. Potrzeba jej tyle żeby ciasto było dość gęste, ale z umiarem. Placki powinny trzymać kształt po nałożeniu na patelnie i dać się przewracać podczas smażenia. Warto zrobić próbę i zdecydować czy potrzeba jeszcze dodać mąki czy już nie.
- placuszki smażymy na złoto na rozgrzanej patelni :)
- świetnie smakują na ciepło ale też na zimno są fajne. Drukuj to!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...