piątek, 4 października 2013

Ciasto czekoladowe z blachy

Naszła mnie ochota na bardzo czekoladowe ciasto. Dodatkowo musiał być spełniony jeszcze jeden warunek: musiało być go dużo ;) No i znalazłam ciasto idealne, proste i na dużą blachę. Coś ala brownie, chociaż mniej zakalcowate, o przyjemnej gęstej konsystencji, wypełnione kawałkami czekolady i orzechami włoskimi. Taki polepszacz nastroju. Polecam. Przepis stąd.



Składniki na blachę ( 26*30 cm)
- 1 1/3 szklanki cukru pudru
- 2 szklanki mąki pszennej
- 225 g margaryny
- 4 jaja
- 4 łyżki mleka
- 150 g czekolady ( użyłam pół na pół mlecznej i gorzekiej)
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 3 łyżki kakao
- 1/2 szklanki orzechów włoskich  (opcja)



wykonanie:
- do miski przesiać mąkę, cukier puder, proszek do pieczenia i kakao.
- jajka roztrzepać widelcem
- suche składniki zacząc ucierać z miękką margaryną, dodać rozbite jaja, mleko i wyrabiać ciasto mikserem, ucierając do połączenia składników. Stopniowo dodawać mleko. Jeśli ciasto wyjdzie za gęstę dodac ciut więcej mleka. Do utartego ciasta dodać zgrubsza posiekane orzechy włoskie i czekoladę posiekaną na mniejsze kawałki. Wymieszać.
- przełożyć do blachy wyłożonej papierem do pieczenia i piec w temp. 170-180 stopni przez około 40-45 minut ( sprawdzić patyczkiem po 40 minutach ). Ostudzone można oprószyć cukrem pudrem, czego akurat ja nie zrobiłam.

Drukuj to!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...