piątek, 27 kwietnia 2012

Casserole z kurczakiem, pomidorami i ciecierzycą

Dostałam od mamy dwie paczuszki suchej ciecierzycy i postanowiłam uczynić ją składnikiem swojego obiadu. Zwykle kupuję w puszce ale tym razem nie poszłam na łatwiznę i cieciorkę cierpliwie namoczyłam przez noc a potem ugotowałam. Przeglądając przepisy z wykorzystaniem cieciorki trafiłam na ten. Jest prosty, a efekt bardzo smaczny. Polecam wszystkim do wypróbowania.


Składniki:
- 8 udek z kurczaka
- 250 ml sosu pomidorowego, przecieru, passaty itp.
- 125 ml czerwonego wina
- 125 ml bulionu z kurczaka
- 4 fileciki anchois- pominęłam
- 1 puszka ciecierzycy albo około 150 g uprzednio namoczonych i ugotowanych ziaren
- 3 liście laurowe
- 3 ząbki czosnku

do zamarynowania mięsa:
- czerwona papryka
- oregano
- starta skórka z cytryny
- 3 ząbki czosnku
- oliwa z oliwek
- sól i pieprz



Przygotowanie:
- Zamarynowane mięso kurczaka obsmażamy na oleju na rumiano z każdej strony. Do przygotowania potrawy używamy garnka do zapiekania, lub głębokiego rondla.
- Do usmażonego mięsa dodajemy płyny: sos pomidorowy, wino, bulion- uwaga- może mocno skwierczeć. Zagotowujemy. Przed włożeniem do piekarnika dodajemy liście laurowe, ząbki czosnku ( w łupinie) i ciecierzycę.
- Pieczemy w temperaturze około 170 stopni przez 40- 50 minut- warto sprawdzić przed wyjęciem czy mięso jest już miękkie.
- Serwujemy z domowymi frytkami lub z pajdą razowego chleba. Drukuj to!

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...