niedziela, 17 kwietnia 2011

Oponki

Wiem że to nie sezon na takiego rodzaju wypieki, ale miałam wielką potrzebę zjeść coś słodkiego więc ruszyłam do kuchni w poszukiwaniu inspiracji i padło na niezawodne i szybkie w przygotowaniu oponki z twarogiem.


Składniki:
- 1 1/2 szklanki mąki
- 1 jajo
- 1 yżka cukru z prawdziwą wanilią
- 200 g twarogu (mój był półtłusty i niemielony)
-  1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 3/4 łyżeczki sody oczyszczonej
-  łyżeczka cynamonu ( w moim wariancie )
- 3-4 łyżki kwaśnej śmietany
- 3 łyżki cukru pudru
- olej do smażenia

Z podanych składników szybko wyrobiłam ciasto, dostosowując ilość mąki tak żeby ciasto było zwarte i nieklejące. Rozwałkowałam na grubość około 1.5 cm i szklanką wykrawałam kształt oponki a środka pozbywałam się za pomocą małego kieliszka. Smażyłam do momentu zrumienienia i zwiększenia objętości. Po odsączeniu z tłuszczu szczodrze obtoczyłam w cukrze pudrze:)

Drukuj to!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...