czwartek, 9 listopada 2017

Placki ziemniaczane

Czasami nachodzi mnie ochota na placki ziemniaczane i ... zwykle na ochocie się kończy, bo mimo że liczbę składników zliczycie na jeden ręcę to samo ręczne ścieranie ziemniaków kojarzy mi się tylko z obtartymi skórkami z palców i staniem w kuchni dłużej niż wypada. Jednak, jeśli macie blender- najlepiej kielichowy robią się praktycznie same. Warto skorzystać z ugodnienia jakie zapewnia technika i przygotować sobie placki- mi się kojarzą z dzieciństwem, i z wczasami nad morzem, gdzie chodziliśmy do smażalni a ja najchętniej jadłam placki ziemniaczane. Ja lubię jeść je na słodko z cukrem i śmietaną, mimo że przyprawiam je porządnie solą, pieprzem i dodaję do ciasta cebulę. Tak podawała je mama i tak lubię :) Zróbcie placki jak ja, a z czym zjecie to już Wasza wola :)

Składniki :
- około 1 kg ziemniaków
- 1 średnia cebula
- mąka pszenna- kilka łyżek
- jajko (można bez)
- sól, pieprz

Wykonanie:
- ziemniaki obieramy, kroimy w grubą kostkę i partiami wrzucamy do blendera kielichowego, blendujemy pulsacyjnie a potem przelewamy do dużej miski. Podobnie rozdrabniamy cebulę i dodajemy ją do ziemniaków. Zostawiamy tak przygotowaną masę w spokoju a potem odlewamy wodę ze skrobią. Operację powtarzamy kilkukrotnie- masa powinna być jak najsuchsza. Ja odlewam płyn do miski- na dnie osadza się skrobia, którą dodaję na końcu do masy.
- gdy już otrzymamy w miarę suchą masę ziemniaczaną doprawiam ją solą i pieprzem (wbijamy jajo-jeśli używamy), gdy jest zbyt rzadka dodaję kilka łyżek mąki, ale bez przesady- placki będą za bardzo mączyste, warto solidnie odsączyć ziemniaki, niż dodawać większą ilość mąki.
- ciasto smażymy partiami na oleju, formując średniej wielkości placki. 
- podajemy jak lubimy, ja ze śmietaną i cukrem- każda metoda dobra :)
Smacznego!
Drukuj to!

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...