piątek, 17 lutego 2017

Multiwarzywna zupa dyniowa

Jak już pisałam kilka razy zupa z dyni nie jest moją mocną stroną- bardzo lubię ją jeść ale bardziej mi smakuje jak ktoś inny ją przygotuje- chyba zza duża trwogą i stresem do niej podchodzę i mam za swoje ;) Dzisiaj proponuję Wam zupę krem z dyni multiwarzywną :) Jest i marchew, batat i por. Smaczna. Z kleksem śmietany i grzankami smakuje wybornie. Z przepisu wychodzi około 4 litrów zupy- wszystko zależy od tego jak dużą macię dynię ;) Ja użyłam całej kilkogramowej piżmowej i zupy mi wyszło wlaśnie tyle... Połowę zjadłam, połowę zamroziłam ;) Polecam!


Składniki (na około 4 litry)
- 1 dynia piżmowa o wadze około 1 kg
- 3 spore marchewki
- 1 średnia pietruszka
- 3 średniej wielkości ziemniaki
- 1 średni batat
- biała część pora
- 1 średnia cebula
- sól, pieprz, gałka muszkatołowa, oliwa
* dodatkowo: grzanki, pestki słonecznika lub dyni, orzechy (uprażone), posiekana natka pietruszki, śmietana (jaką lubicie)


Wykonanie:
- wszystkie warzywa obieram ze skórki, pestek (dynię) i kroję w kostkę podobnej wielości. Pora w talarki ;) Warzywa podsmażam na oliwie przez kilka minut, mieszając je w garnku.
- podsmażone warzywa zalewam wodą na tyle żeby były przykryte i gotuję do miękkości. Gdy wszystkie warzywa są już ugotowane blenduję zupę, doprawiam do smaku, dodaję kilka chlustów ulubionej oliwy. Podaję z grzankami (podsmażone na oliwie), pestkami, natką i keksem śmietany (zapomniałam o śmietanie- ze śmietaną smakuje najlepiej! ;)

przepis pochodzi stąd. Drukuj to!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...