czwartek, 31 stycznia 2013

Pączki serowe- smak dzieciństwa

To jedyne pączki jakie pamiętam z dzieciństwa. Mama kupowała je w zakładowym bufecie, za każdym razem jak szłam z nią do stołówki prosiłam o okrągłego pączka. Były bez nadzienia ale mięciutkie, delikatnie słodkie, bardzo mi smakowały! I oto one, pączki na bazie twarogu, spulchniane sodą oczyszczoną, bardzo szybkie w przygotowaniu: łączny czas przygotowania ze smażeniem zamknął się w około godzinie. Przepis znalazłam na Słodkich Fantazjach, z podanych proporcji wyszło mi 35 pączków wielkości klementynki :). Świetne zaraz po usmażeniu- dzięki formowaniu wilgotnymi dłońmi mają chrupiącą skórkę. Równie świeże i smaczne dnia następnego- to ich mała przewaga w stosunku do drożdżowych. Będą smakować wszystkim.



Składniki:
- 2 szklanki mąki pszennej
- 500 g twarogu
- 3-4 jaja ( zależnie od wielkości)
- 5-6 łyżek kwaśnej śmietany
- 2 płaskie łyżeczki sody oczyszczonej
- 6 łyżek cukru
- 1 łyżka octu lub spirytusu
- 1 łyżka domowego cukru z wanilią
- cukier puder- do oprószenia





Wykonanie:
- w szerokim płaskim rondlu powoli ogrzewam tłuszcz- olej lub smalec- około litra
- do miski przekładam twaróg który wcześniej można zmielić- ja po prostu rozgniatam widelcem, dodaję resztę składników i dłońmi wyrabiam ciasto- wyjdzie klejące- ale nie należy przesadzać z dodawaniem mąki. Pączki kształtujemy wilgotnymi dłońmi- dzięki temu smażone pączki zachowają kształt i będą miały chrupiącą skórkę. Usmażone odsączamy z nadmiaru tłuszczu na papierowym ręczniku a następnie posypujemy cukrem pudrem. Drukuj to!

2 komentarze:

  1. ooo to może być to. Ja u siebie na blogu też robiłem, ale zwykłe pączki z różą i są przepyszne

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...