piątek, 4 listopada 2011

Cynamonki

Uwielbiam cynamon, gdybym mogła używałabym go do każdej potrawy, bardzo często przemycam go zresztą zarówno w potrawach wytrawnych jak i na słodko ;). Tym razem klasyczne drożdżowe ślimaki z nadzieniem cynamonowym. Według mnie najlepsze na ciepło, ze szklanką mleka. Bardzo przyjemne w przygotowaniu- ciasto jest elastyczne, łatwo poddaje się zabiegom wałkowania i zwijania. Z przepisu wychodzą dwie blaszki z wyposażenia piekarnika ( około 40 sztuk średniej wielkości bułeczek). Przepis cytuję za Dorotą z bloga Moje Wypieki.


składniki:

-1 szklanka letniego mleka
- 2 jajka
- 4 szklanki mąki pszennej ( u mnie około 6- ale mam chyba małe szklanki ;)
- 6 łyżek cukru
- 1/2 kostki masła (125 g), roztopionego i ostudzonego
- 4 dag świeżych drożdży lub 2 dag drożdży instant
- szczypta soli

nadzienie:

-1/4 kostki masła, roztopionego
- około pół szklanki cukru ( użyłam brązowego)
- kilka łyżeczek cynamonu

Do posmarowania przed pieczeniem jedno rozbełtane jajko.



- Z drożdży, połowy letniego mleka, łyżki cukru przygotowałam zaczyn- odstawiłam do wyrośnięcia na około kwadrans
- do miski dodałam mąkę, szczyptę soli, pozostałą ilość cukru, jaja, wyrośnięty zaczyn, roztopione masło. Wyrabiałam ręcznie do momentu uzyskania gładkiego i lśniącego ciasta, które ładnie odchodziło od ręki i nie miało tendencji do klejenia się
- Ciasto zostawiłam do wyrośnięcia na około godzinę- do podwojenia objętości
- Wyrośnięte ciasto uderzam pięścią żeby uwolnić z niego dwutlenek węgla, podzieliłam na 4 porcje, każdą rozwałkowałam na kształt prostokąta, o grubości około 0.5 cm, posmarowałam nadzieniem, a następnie zwinęłam wzdłuż dłuższego boku i pokroiłam w plasterki
- tak przygotowane cynamoniaki rozłożyłam na wytłuszczonej i osypanej mąką blaszce, posmarowałam rozbełtanym jajkiem i wstawiłam do piekarnika na 15 minut rozgrzanego do 180 stopni. Drukuj to!

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...